مدیر پایگاه جندی شاپور و ایوان کرخه از اختصاص 2 میلیارد ریال اعتبار به محوطه باستانی جندی شاپور خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛یعقوب زلقی ،مدیر پایگاه جندی شاپوروایوان کرخه گفت: این اعتبار برای نخستین بار از ردیف منابع ملی به محوطه باستانی جندی شاپور اختصاص یافته است.
 
وی افزود: این اعتبار بر اساس نیازسنجی در راستای برنامه کاوش و نیز ساماندهی محوطه برای بازدید گردشگران و علاقه مندان در محوطه باستانی جندی شاپور دزفول هزینه می شود.

زلقی بیان داشت: بخشی از این اعتبار نیز برای مرمت بنای یعقوب لیث صفاری هزینه می شود ضمن اینکه مرمت این بنای تاریخی از اوایل سال آینده آغاز می شود.

مدیر پایگاه جندی شاپور و ایوان کرخه همچنین از ادامه کاوش های باستانی در محوطه جندی شاپور خبر داد و گفت: کاوش طبق برنامه همچنان ادامه دارد و تاکنون برخی سازه ها از زیر خاک نمایان شده است.

زلقی افزود:در حال حاضر اولویت با انجام فعالیت های پژوهشی از جمله کاوش در محوطه باستانی جندی شاپور می باشد که پس از جذب اعتبار در حوزه های اولویت بندی شده هزینه خواهد شد.

وی حفاظت و مرمت،تشکیل مرکز اسناد ، کتابخانه ،تامین نیروی انسانی،احداث موزه و مرکز طب سنتی و تامین وسیله نقلیه را از دیگر اولویت های محوطه باستانی جندی شاپور عنوان کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.