مدیرکل بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی گفت: حوادث غیرمترقبه 104 هزار و 133 میلیارد ریال به بخش کشاورزی کشور خسارت وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ موسوی مدیرکل بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در هشتمین جلسه کارگروه مخاطرات خشکسالی و سرمازدگی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در11 ماه گذشته حوادث غیرمترقبه 104 هزار  و 133 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی وارد کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 40 درصد افزایش داشته است.

موسوی گفت: کشور ایران به علت برخورداری از تنوع طبیعی، اقلیمی و زمین شناسی سبب شده است که از 40 مورد بلایای طبیعی که در جهان وجود دارد  بیش از 31 مورد از آن در ایران وجود دارد.

وی به لزوم کارآمد سازی نظام جبران خسارت(بیمه کشاورزی) اشاره کرد و ادامه داد: پارسال 65 درصد از خسارت ها به بخش باغبانی، 21 در صد در بخش زراعت، دام 4 درصد، طیور 4 درصد، آبزیان 2 درصد و منابع طبیعی 4 درصد بوده و تاکنون فقط 6 درصد از غرامتهای بخش باغبانی و 56 درصد بخش زراعت توسط بیمه به بهره برداران پرداخت شده است.

مدیرکل بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: از چالش های اساسی بخش کشاورزی در کشور تامین منابع، برنامه محور نبودن حمایت های مالی و اعتباری و شیوه پیگیری و تامین منابع را از چالش های کنونی مدیریت بحران دانست و خشکسالی، سرمازدگی، بیماری های نباتی، دام و طیور، ریزگردها و آتش سوزی جنگل ها و مراتع است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.