رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مهمترین الگوی تربیتی ما باید سیره شهدا باشد و وظیفه ما این است که این موضوع را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

وظیفه راویان راهیان نور علاوه بر توصیف جنگ، تربیت نسل جوان استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم گردهمایی خادمین و دست‌اندرکاران ستاد راهیان نور کشور که پیش از ظهر امروز در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که در مسیر ترویج فرهنگ شهادت گام بر می‌دارند سفرای شهدای والامقام هستند و با آنها محشور خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این موضوع که دفاع مقدس یک واقعه بود، ادامه داد: بین حادثه و واقعیت فرق زیادی وجود دارد ما در طول زندگی خود حوادث زیادی را دیده‌ایم اما واقعه رویدادی است که ماندگاری دارد و با حادثه تفاوت زیادی دارد مانند واقعه عاشورا و یا واقعه هشت سال دفاع مقدس.

وی تصریح کرد: شهدای ما سمبل یک واقعه بزرگ هستند که آن دفاع یک ملت مظلوم از باورها و اعتقادهای خود بود.

سردار غیب‌پرور با تأکید به این موضوع که واقعه دفاع مقدس رویدادی هشت ساله بود، بیان داشت:  این واقعه بزرگ نه یک روز، نه یک ماه و نه یک سال بلکه در بازه زمانی هشت ساله رخ داد و از لحاظ جغرافیایی نیز پهنه وسیعی داشت. البته در این رابطه باید بگویم که هر وقایعی که رخ می‌دهد یک شکل و یک بطن دارد که شکل دوران دفاع مقدس ما نیز همین مقوله زمان وقوع و پهنه جغرافیایی است اما موردی که باید به آن پرداخت بطن این دوران است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بطن دفاع مقدس ما مالامال از عشق و فداکاری است و آن چیزی که در دوران دفاع مقدس به نمایش درآمد بسیج بازه زمانی تاریخی جز واقعه عاشورا رخ نداده است.

وی درباره وظایف راویان راهیان نور گفت: شما راویان برای کاروان‌هایی که به مناطق عملیاتی می‌آیند دو وظیفه اصلی دارید که یکی از آنها توصیف جنگ است اما نقش دوم که نقشی مهم‌تر است نقش تربیتی شماست و شما باید به جوانان کشور بگویید که در آن دوران جوانان کشور چگونه در برابر دشمنانی که با هم متحد شده بودند و قصد نابودی انقلاب،‌ امام و ملت را داشتند ایستادند.

غیب‌پرور با اشاره به این موضوع که در واقعه عاشورا عده قلیلی بطن سخنان امام حسین(ع) را درک کردند اما در جنگ همه مردم ایران این موضوع را فهمیدند، گفت: جوانان ما از سراسر کشور برای دفاع از اسلام و مکتب آمدند و این همان راه نجات ماست که مردم بیدار و همیشه پا در رکاب ولایت فقیه در صحنه حضور دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ما باید به جوانان خود بگوییم که نسل گذشته‌شان چگونه از کشور دفاع کرده و باید بدانید که این مهم از داشته‌های دوران دفاع مقدس ماست.

سردار غیب‌پرور در بخش پایانی سخنانش با اشاره به این موضوع که هر کجا که شهیدی قدم گذاشته سرزمینی مقدس است، خاطرنشان کرد: مهمترین الگوی تربیتی ما باید سیره شهدا باشد و وظیفه ما این است که این موضوع را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار