وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به حوزه بهداشت شده است، گفت: کارشناسان بهداشت و ناظران در برنامه سلامت نوروزی باید حضور بازدارنده پر‌رنگی داشته باشند تا مواد غذایی سلامت به دست مردم برسد.

افزایش 60 درصدی اعتبارات بهداشتی در دولت یازدهم/ مصرف نوشابه تقلبی در مرو‌دشت عامل مرگ هموطنان و نابینایی آن‌ها/ بی‌اطلاعی مردم و تقلب در مواد غذایی جان هموطنان مرو‌دشتی را گرفت

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در مانور سلامت نوروزی که در سالن همایش‌های رازی علوم پزشکی ایران برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته در قالب این برنامه نیم میلیون بازرسی از سوی کارشناسان بهداشت محیط انجام شد، اظهار داشت: دولت گرفتاری بسیاری داشته و مطالبات مردم از دولت بسیار زیاد است، بر خلاف باور مردم دولت قدرت و اختیار نامحدود ندارد و قانون اساسی به نحوی تدوین شده که اختیارات دولت خیلی واسعه نیست.

وی ادامه داد: مشکلات مردم در حوزه معیشتی، اشتغال و خدمات در حوزه بهداشت و درمان باید آن طور که در شأن آنها است برطرف شود و همه آنها نیازمند همبستگی، وحدت و پرهیز از خودمحوری هستند، ما از این موضوع زیاد صحبت کردیم اما متأسفانه مشکلات همچنان ادامه دارد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: مواد غذایی که مردم خریداری کرده و مصرف می‌کنند باید سلامت باشد، نظارت بر سلامت بدون کار کارشناسان بهداشت امکان‌پذیر نیست و اگر کارشناسان وظیفه خود را به خوبی انجام ندهند ما وظیفه خود را در وزارت بهداشت برای ارائه خدمت به مردم درست انجام ندادیم.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم بیش از 60 درصد اعتبارات بهداشتی را افزایش دادیم افزود: در خدمت‌رسانی 20 هزار نیروی انسانی به شبکه بهداشت اضافه کردیم که همه در قالب خرید خدمت به مردم را ارائه می‌کنند.

هاشمی اظهار داشت: اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت بی‌نظیر است اما می‌توانستیم بهتر از اینها کار کنیم، می‌گویند تولیت دست وزارت بهداشت است اما ما مثل دولت بوده و با توقع زیاد مردم اختیارات محدود داریم و نمی‌توانیم در حوزه خودمان به همه موضوعات رسیدگی کنیم.

وی تصریح کرد: در گذشته اگر شک به آلودگی مواد غذایی دیده می‌شد باید نمونه به آزمایشگاه ارسال و بررسی‌های لازم انجام می‌شد که نظارت اینگونه کار دشواری بود، با کمک اتحادیه‌های امیدواریم بخشی از تقلب‌ها و کارهای ناشایست در زمینه آشامیدنی‌ها و مواد غذایی حل شود.

هاشمی با بیان اینکه حضور بازدارنده کارشناسان بهداشت محیط باید پررنگ باشد و این بخش عمده کار است افزود: امیدواریم این مسیر توسعه پیدا کند و کارشناسان در همه استان‌ها و در همه سال به وظایف خود رسیدگی کنند 
 
وی ادامه داد: گاهی مطالبی را می‌شنویم که از شنیدن آنها متأسف می‌شویم، نقش رسانه‌ها در کنار ناظران فوق‌العاده بوده و امروز کارکرد رسانه با سال‌ها و دهه‌های قبل متفاوت بوده است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: متأسفانه خبری شنیدیم که عده‌ای از هموطنان در مرودشت با مصرف نوشابه تقلبی که دارای الکل بوده به کام مرگ رفته و عده‌ای نیز نابینا شدند که به خاطر بی اطلاعی و ناآگاهی مردم و نمونه‌ای از تقلب در مواد غذایی که مردم باید بیشتر مراقبت کنند و ما نیز به عنوان تولیت سلامت تلاش کنیم کوتاهی صورت نگیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار