این روز ها گمانه زنی هایی در مورد هدایت تیم ملی هندبال توسط "ساندرا" همسر کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال به گوش می رسد.

همسر سرمربی تیم ملی والیبال در راه تیم ملی هندبال !به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تنها 2 روز دیگر انتخابات فدراسیون هندبال برگزار می شود تا پس از چند ماه بلاتکلیفی در این فدراسیون به خصوص در مورد تیم های ملی وضعیت کلی این فدراسیون  مشخص شود. با اینکه تنها کمتر از 50 ساعت تا برگزاری انتخابات باقی مانده است. شایعاتی در اطراف تیم ملی بانوان شنیده می شود. 

تیم ملی بانوان هندبال کشورمان این روز ها با مرضیه یوسف در حال آماده سازی نهایی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیاست و تاکنون با برگزاری چند مرحله اردو به آمادگی نسبتا خوبی برای حضور در این مسابقات رسیده است. بااین حال اخباری در مورد این تیم به گوش می رسد که پیش از مسابقات قهرمانی آسیا می تواند نکات مثبت و منفی را در پی داشته  باشد . 

چندی پیش بود که  فدراسیون هندبال از کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان و همسرش ساندرادعوت کرد که به اردوی تیم ملی بانوان بیایند. ساندرا و کولاکوویچ پس از حضور در اردوی تیم ملی از نزدیک شاهد اردوی آماده سازی این تیم باشند . و امکانات و شرایط تیم ملی هندبال را مورد بررسی قرار دهد.

"ساندرا" از خانواده ای کاملا ورزشی در مونته نگرو متولد شده است  و از رده  نوجوانان تا  بزرگسالان سابقه حضور در تیم ملی بانوان این کشور کوچک اروپای شرقی را دارد و حتی توانسته مدال برنز قهرمانی جهان سال2001 را هم به دست آورد.

وی پس از مدتی وارد حوزه مربیگری شد و  تاکنون توانسه با  هدایت تیم های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مونته نگرو و صربستان و همچنین باشگاه های فرانسه را هم کارنامه خوبی را برای خود فراهم کند. حالا ساندرا که به واسطه همسرش به ایران امده است امکان دارد که وظیفه هدایت تیم ملی بانوان را بر عهده بگیرد . نکته جالب این است که همسر سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در بازدید از تمرینات تیم ملی ظاهرا  آنالیزی از بازیکنان به سرمربی حال تیم ملی تحویل داد که جالب بود. 

در اردوی تیم ملی میان ساندرا و عباسعلی اکبری سرپرست موقت فدراسیون هندبال کشورمان گفت و گویی صورت گرفت که در سایت فدراسیون هندبال بصورت زیر مطرح شده است: 

 "ساندرا" از علاقه اش به هندبال گفت و اینکه دوست دارد در کنار همسرش در ایران بماند و از آنجا که زمینه رشد و توسعه هندبال بانوان ایران را خوب ارزیابی کرده آمادگی خودش را برای آموزش تیم های پایه هندبال ایران اعلام کرد.

اکبری پس از خوشامد گویی به آقای کولاکویچ و همسرش ضمن ابراز خوشحالی از فرصتی که بوجود آمده و تخصصی که  ساندرا در هندبال پایه دارند گفت: به هر حال حضور  ساندرا با زمینه و پیشینه خوبی که دارند فرصت مغتنمی برای هندبال بانوان ایران است تا بتوانیم از توانمندی وی نهایت بهره مندی را ببریم.

اکبری خطاب به  ساندرا گفت: البته بنده فعلا سرپرست هستم و بزودی با انتخاباتی که داریم رییس فدراسیون مشخص می شود اما در هر صورت با شناختی که از همکاران و کاندیداها دارم مطمئن هستم هر کدام از دوستان که انتخاب شوند از این انرژی و توانمندی که شما دارید جهت تیم های پایه استفاده خواهند کرد.

" ساندرا" هم گفت: واقعا من از پتانسیل بانوان و دختران ایرانی در ورزش به وجد آمده ام و در این مدت کوتاهی که در ایران هستم در رشته های والیبال و هندبال و بسکتبال دیده ام که چقدر دختران شما با عشق و علاقه بدنبال یادگیری و کسب موفقیت هستند.

 "ساندرا" گفت: در هر حال چون رشته من هندبال است و تخصصی در این زمینه دارم بسیار استقبال می کنم اگر فرصتی فراهم شود که بتوانم با دختران هندبال ایران در امر یادگیری اصول اولیه و پایه هندبال کمک کنم.

از این گفت و گو ها این چنین می توان برداشت کرد که ساندرا از گزینه های اصلی هدایت تیم ملی هندبال بانوان در رده بزرگسالان و یا پایه خواهد بود . انتخاب ساندرا برای این پست به طور قطع می تواند مثبت باشد زیرا هندبال بانوان در این مدت بیش از پیش به حضور مربی احتیاج دارد که حداقل تجربه و دانش بین المللی خوبی داشته باشد. 

با این مطرح شدن این گونه صحبت ها پیش از اعزام تیم ملی بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا شاید کمی تمرکز این تیم را بر هم بزند. همچنین تا انتخاب نشدن ریاست فدراسیون هندبال نمی توان در مورد این موضوع به درستی اظهار نظر کرد . زیرا امکان این وجود دارد که هر اتفاقی رخ دهد . انتخاب ساندرا به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان در رده های مختلف تیم ملی و یا به طور کلی همکاری وی با فدراسیون هندبال می تواند جالب توجه باشد . زیرا برای نخستین بار یک زوج خارجی ورزشکار در کشور ما عهده دار دو مسئولیت بزرگ خواهند شد. 

به هر صورت نباید فراموش کرد که تیم های ملی هندبال این روز ها بیشتر از گذشته نیاز به توجه و برنامه ریزی دارند .

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار