نمایشگاه آثار «كالیگرافی نو» محسن الهیان با عنوان «او» ديروز ساعت 16 در نگارخانه ابوالفضل عالی افتتاح شد.

منظور من از «او» وجود خدایی است كه عاشقانه دوستش دارمبه گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن الهیان در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار «كالیگرافی نو» در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری، به توضیح محتوای آثار خود و چگونگی رسیدن به این فرم هنری پرداخت و اظهار كرد: یكی دو روز بود كه در حال مشق خوشنویسی بودم و چند «هو» نوشتم و یكباره قلم خود به خود «الف» نوشت و «واو»، یك لحظه متوجه شدم كه قلم خود به خود ابتدا «الف» را نوشت و سپس «واو» را، در آن لحظات به نظرم مهم نمی‌رسید و اما هر چه سعی بر نوشتن می‌كردم همه را «او» می‌نوشتم و متوجه اتفاقی در خودم شدم، حسی را درون وجودم درك كردم و تمام ساعات آن شب را تا صبح ادامه دادم كه نزدیك 350 اثر «او» نوشتم، اتاق كارم شبیه آن شده بود كه سیلی عظیم از واژه های «او» در آن جاری شده است ، سیلی كه كسی توان مقابله با آن را نداشت و آن زمان بود كه در زندگی من اتفاقی پیش آمد كه خیلی بالاتر از الهام است و می‌توانم بگویم كه این «او» را خدایِ من نوشته است.
 
وی همچنین گفت: من علاقه ندارم كه آثار اساتید و علاقه‌مندان هنری را دنبال كنم بلكه می‌خواهم همان چیزی كه درون خود دارم را ناب و خام ارائه بدهم و نمی‌خواهم شیوه‌ای از كسی دیگر را تقلید كنم .
 
الهیان تاكید كرد: منظور من از  تمام «او»هایی كه نوشتم فقط و فقط وجود خدایی است كه من عاشقانه او را دوست دارم و با او رفاقت می‌كنم.
 
این هنرمند هنرهای تجسمی در توضیح هدف و منظور خود از خلق آثارش  بیان داشت: همه توان خودم را پای آن گذاشتم كه منظورم را به مخاطب برسانم و با بررسی های هنری آثارم كاری ندارم و همه را معطوف خداوند می‌دانم ، خداوندی كه می‌خواهم هر بیننده‌ای كه از این آثار دیدن می‌كند او را یادآورش سازد و دل آن بیننده را به خداوند گره زند. اصلاً نمی‌خواهم كه بیننده‌های این آثار درگیر رنگ و ابعاد و شیوه‌های اجرایی این آثار شوند.
 
الهیان با اشاره به یكی از آثارش كه رنگ طلایی دارد گفت: روزی یكی از دوستانم وقتی این تابلو را دید تفسیر زیبایی كه بسیار به آنچه من مدت ها در وجود خودم می‌پروراندم نزدیك بود پرداخت و آن رقص عارفانه و اتصال دل آدمی در درون‌مایه این تابلو از فرش تا عرش است.
 
وی افزود: تمام این تابلوها حرف برای گفتن دارند و از مخاطبان این آثار می‌خواهم كه در آن اندیشه كنند و نهایتاً این را بگویم كه ما همه فانی هستیم و هرچه در تمام هستی وجود دارد فقط و فقط خداوند است.
 
الهیان در خصوص اولین اثر خود با عنوان «او» گفت: لحظه ای كه برای اولین بار «او» را نوشتم زمانی بود كه خداوند آرامشی به من داد كه نگرش من نسبت به جهان هستی كاملاً متفاوت شد و از آن موقع تا همین لحظه وجود خداوند را نزدیكتر از هرچیزی به خود میدانم.
 
وی در پایان گفت: اگر ما زندگی‌مان را برای رسیدن به معبود خرج كنیم ، او خودش مسیر را برای ما هموار می‌كند حتی اگر با سختی‌های زیادی همراه باشد صبر و استقامتی به آدمی می‏دهد كه تمام آن سختی ها را شیرین و آسان می‌سازد.
 
نمایشگاه «او» تا 30 اسفندماه همه روزه از ساعت 9 صبح الی 18 پذیرای عموم علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.
 
گالری ابوالفضل عالی در تهران، انتهای خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع است.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار