سه نفر از کوهنوردان ایلامی عضو باشگاه همنوردان در شرایط سرد و بارش سنگین برف به قله دماوند در رشته کوه البرز صعود کردند.

صعود گروه کوهنوردی ایلام به قله دماوند
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،مسئول باشگاه همنوردان ایلام گفت: صعود به قله دماوند توسط این گروه کوهنوردی هفته جاری در مدت 2 روز انجام گرفت که در روز دوم کوهنوردی 2 نفر از اعضای گروه به علت برخی مشکلات و شرایط بسیار سخت صعود از همراهی گروه بازمانده و صعود به قله توسط سه نفر دیگر از اعضای این گروه انجام شد.
 
محسن حیدری اظهارکرد: در مدت 2 روز صعود به قله دمای هوا در شب به منفی 40 درجه و در روز نیز به منفی 20 درجه می رسید.
 
وی بیان کرد: این صعود در ابتدا با تعداد پنج نفر به صورت دو روزه انجام گرفت که به علت بارش سنگین برف گذر از منطقه پلور به گوسفند سرا ممکن نبود.
 
وی افزود: گروه همنوردان به صورت پیاده مسیر جاده را در برف پیمودند که پس از پیمایش مسیر در ساعت 6 صبح به بارگاه سوم رسیدند.
 
حیدری عنوان کرد: صبح روز دوم صعود نیز گروه راس ساعت 4 صبح صعود به سمت قله را در حالی آغاز کردند که دمای هوا به منفی 40 درجه رسیده بود که در این شرایط دو نفر از همنوردان از صعود منصرف شدند و سه نفر دیگر از گروه به نام های محسن حیدری،سامان حیدری و علی جوهری پس از 14 ساعت موفق به صعود به قله دماوند شدند.
 
قله 5602 متری دماوند در رشته کوه البرز و شمال ایران بلندترین کوه کشور و بلندترین قله آتشفشانی آسیا به شمار می رود.
 
این قله در 30 تیر 1387 به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ثبت شد.
 
 
انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.