مسیر رو به موفقیت اسلالوم برای رسیدن به اوج

فدراسیون قایقرانی پس از دو سال تلاش در توسعه رشته اسلالوم قایقرانی 7 مدال برای ایران به ارمغان آورد که این نتایج رشد روز افزون این رشته را نشان می دهد.

مسیر رو به موفقیت اسلالوم برای رسیدن به اوج به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛اسلالوم با توجه به نتایجی که امسال در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورد نشان داد که در مسیر درستی برای کسب افتخارات گام برداشته است زیرا سال گذشته در همین رقابت ها نمایندگان ایران تنها برای کسب تجربه حضور یافتند و حضور مربی فرانسوی در ایران و تمرینات مستمر موجب رشد این رشته شد.
 
زیرا قایقرانان در استان ها نسبت به رشته اسلالوم در بین دیگر رشته های قایقرانی شناخت کمتری داشتند و به این خاطر فدراسیون قایقرانی مربیان هیئت استان ها را آموزش داد تا این رشته توسعه پیدا کند.   
   
کتایون اشرف رئیس کمیته اسلالوم قایقرانی در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نتایجی که در رقابتهای قهرمانی آسیای اسلالوم کسب کرده اند، اظهار کرد:امسال در مسابقات قهرمانی آسیای اسلالوم ما با 5 پاروزن پسر و ٢ پاروزن دختر زير ١٨ سال و يک پسر جوان زير ٢٣ سال و ٢ پسر و يک دختر بزرگسال در اين مسابقات شرکت کردیم ، برگزاری مسابقات در سه رده سنی متفاوت و حضور نوجوانان و جوانان اتفاق بسيار خوبی بوده و در سالهای گذشته هرگز شاهد چنين مسابقاتی در آسيا نبوديم و البته حضور ١٥ كشور نشان می دهد که کشورهای آسیایی برای پیشرفت در این رشته فعالیت گسترده ای را از سنين پايه آغاز كرده اند .
 
وی در باره ميزبانی تايلند افزود: تایلند شروع خوبی را برای برگزاری مسابقات در رده سنی متفاوت داشت و پیست خوبی را برای آموزشهای تکنیکی احداث کرده است.

از نكات خوبی كه لازم می دانم به آن اشاره كنم امكان تمرين و رقابت تيم ما در كنار ورزشكاران المپيكی بود که موجب شد پاروزنان ما مجدد محک زده شوند و همچنين برگزاری مسابقات در كانوی دو نفره بانوان و ميكس بود ، آنچه به صورت چشمگير در تيمهای ديگر مشاهده کردم رشد قابل توجه پاروزنان اسلالومی در آسيا از جمله تایلند بود زیرا تایلند در این رشته کشور قوی نبود اما از سال 2010 با احداث پیست طبیعی و سرمایه گذاری که انجام داد ارتقا پیدا کرد.
 
اشرف در ادامه خاطر نشان کرد:چین تایپه نیز جزو کشورهایی بود که پس از گذشت چند سال برنامه ريزی با تيمی كامل و قدرتمند در اين رقابتها شركت كرده بود .نمایندگان قدرتمند کشورهای چین و ژاپن نیز حضور داشتند.فعالیت ازبک ها و قزاق ها نیز خوب و دیدنی بود و به نظر می آمد تیم این کشور هم در حال فعالیت است در هر صورت ما رقیبان مان را در آسیا بهتر شناختیم ونسبت به رقابتهای دور قبل در ژاپن تجربیات خوبی به دست آوردیم.
 
وی در خصوص تیم جوانان تاکید کرد:درخصوص تیم جوانان به موقع وارد عمل شدیم ، اين ورزشكاران نفرات برتر مسابقات قهرمان كشور نوجوانان بودند كه از آبهای آرام به آبهای خروشان آورده شدند و با تمرينات سخت و مستمر در روزهای سرد زمستان موفق به کسب مدال های ارزنده ای شدند.
 
رئیس کمیته آبهای خروشان در خصوص مدال هایی که برای کشور به دست آوردند ،تاکید کرد:مدال نقره رقابتهای تیمی کایاک جوانان را با سه ورزشكار به نام های دانيال خسروی ، ماهان ادريسي ورضا خليلي از مازندران داشتیم همچنین در ماده سی تو دو نفره جوانان موفق به کسب مدال برنز شدند كه اين قايق دو نفره شامل امير رضانژاد از تهران و مهدی كنارنگ از چهار محال بختیاری بود ، و همچنين مدال طلای كانوی دونفره ی بانوان با دو پاروزن : فائزه روناسی از اصفهان و دنيا محمدی از کرمانشاه را داشتيم که این نشان دهنده همکاری خوب بين پاروزنان است.  
 
وی در ادامه عنوان کرد: در کمپ آسیایی 2 استعداد درخشان به نام های فائزه رناسی و رضا خلیلی را داشتیم که در اردوی پایانی ما حضور داشتند و در این مسابقات موفق به کسب نتایج خوبی شدند باتوجه به این اتفاقات خیلی خوش بین هستم و قصد دارم که سخت تر از گذشته برای آمادگی قایقرانان کشور تلاش کنم .
 
اشرف در خصوص نتایج رازقیان تنها بانوی تیم بزرگسالان این رشته خاطر نشان کرد: رکسانا رازقیان نیز جزو 10 نفر برتر آسیا فيناليست شد و در رشته های کانو و کایاک پارو زد وی ٢ مدال برنز انفرادی در هر كدام از اين رشته ها را به ارمغان آورد و نشان داد که در مدت تمرين ١٠ ماهه تمريناتی خوب و پيشرفت زيادی را داشته است.

در بخش مردان بزرگسال در بخش تیمی امير محمد فتاح پور و همایون محمد پور و مهدی كريمی نیز مدال برنز کسب کردند ،در كاياک تک نفره امير محمد فتاح پور جزو 10 قایقران برتر قرار گرفت و در بخش بزرگسالان با وجود شايستگي در جايگاه چهارم قرار گرفت ، در كانو دو نفره كريمي و محمد پور مدال برنز را كسب كردند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در هر صورت من سعی می كنم این شانس برای همه ی ورزشكارانی كه مستعد و علاقمند هستند فراهم كنم تا ارتقا پیدا کرده و پشتوانه ی اسلالوم كشور نیروهای جوان و قوی باشد ، هدف ما پرورش قایقرانان و آموزش مربیان است و نبايد قهرمانان ما محدود به چند نفر محدود شود . امیدوارم که در سال جدید اعزام های مختلفی را داشته باشیم.
 
رئیس کمیته اسلالوم قایقرانی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه این رقابتها برای کسب سهمیه نبود اما ١٥ كشور كه اخيرا به جمع اسلالوم اضافه شدند مثل مالزی و اندونزی ، سنگاپور ، هند و ماكئو هم برای رقابت در این مسابقات شرکت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار