معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد تلاش معارضان سوری برای سرنگونی نظام سوریه موجب می‌شود هیچ راه حلی برای بحران این کشور به دست نیاید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و فرستاده رئیس جمهور این کشور به منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، در مصاحبه اختصاصی روزنامه «الحیات» چاپ لندن تاکید کرد در صورتی که گروه‌های مخالف نظام سوریه بر شرط سرنگونی نظام اصرار کنند، هیچ راه حلی برای بحران این کشور به دست نخواهد آمد. 

وی همچنین درباره سناریوهای تقسیم منطقه در صورتی که تلاش ها برای حل سیاسی بحران ها در منطقه با شکست مواجه شود هشدار داد. 

معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن تاکید بر پایبندی کامل مسکو به قوانین و قطعنامه های بین المللی، این قوانین و قطعنامه ها را نقشه‌های راه برای پایان دادن به بحران‌ها در سوریه و یمن و لیبی و دیگر کشورهای منطقه دانست. 

بوگدانف به تلاش‌های روسیه برای میزبانی گفتگو بین کشورهای عربی و ایران اشاره کرد. وی از نقش روسیه و دورنمای تفاهم با واشنگتن بر سر مجموعه ای از پرونده‌های حل نشده از اروپا تا خاورمیانه سخن گفت و بر حمایت کشورش از راه حل تشکیل دو کشور و پایان مناقشه صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها بر اساس قطعنامه های بین‌المللی و طرح صلح اتحادیه عرب تاکید کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار