رئیس شبکه دامپزشکی پلدختر از آغاز طرح نوروزی نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های دامی خام از امروز در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عسکری گفت: این طرح به مدت یک ماه از 15 اسفندماه جاری تا 15 فروردین ماه 96 با فعالیت دو گروه ثابت در شهرهای پلدختر و معمولان و دو گروه سیار در سطح شهرستان اجرا می شود.

به گفته وی در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ایام نوروز تمام هتل ها ، رستوران های بین راهی و درون شهری ، مراکز توزیع و عرضه فرآورده های دامی و تمام واحدهایی که از فرآورده های خام دامی استفاده می کنند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی افزود: هرگونه کشتار و عرضه دام غیرمجاز در این ایام ممنوع می باشد و دامپزشکی با کسانی که به عرضه و کشتار غیر مجاز دام زنده در شهرستان پلدختر اقدام کنند برخورد خواهد کرد.

رییس شبکه دامپزشکی پلدختر همچنین گفت: کشتار غیراصولی ممکن است منجر به بروز بیماریهای مشترک بین انسان و دام شود بنابر این ذبح دام در محیط خارج از کشتارگاه و فاقد مهر بهداشتی توصیه نمی شود و شهروندان از خرید این گونه گوشت ها خودداری کنند.

عسکری از شهروندان و مسافران نوروزی خواست در صورت هرگونه تخلف و موارد مشکوک در بخش فرآورده های خام دامی با دامپزشکی همکاری نموده و مراتب را با تلفن 32222230 اطلاع دهند.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.