رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تأکید کرد : کالاهای مصرفی مردم در آستانه سال نو کنترل و بازرسی می شود.

با کنترل کالاهای مصرفی شب عید، نگرانی شهروندان را کاهش می دهیمبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،نیره پیروزبخت در جمع مدیران کل ستادی و استانی سازمان ملی استاندارد ایران، خواستار کنترل دقیق کالاهای مصرفی مردم در شب عید و تعطیلات نوروز شد.

پیروزبخت در نشست آموزشی و هم اندیشی مدیران کل ستادی و استانی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، سرعت و دقت را در انجام فرآیندهای استاندارد ضروری دانست و گفت: امنیت و سلامت شهروندان از اولویتهای این سازمان است و باید با بازنگری دستورالعمل و روشهای اجرایی دقیق در این زمینه بیش از پیش گام برداریم.

پیروزبخت، خطاب به مدیران کل سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با هماهنگی سایر دستگاههای مرتبط و با کنترل کالاهای مصرفی شب عید و ایام تعطیلات نوروز ، نگرانی شهروندان را کاهش دهیم.

همچنین رییس سازمان ملی استاندارد ایران در نشست آموزشی و هم اندیشی مدیران کل ستادی و استانی بر رویکرد فرآیندی تأکید کرد.

پیروزبخت، در این نشست با تقدیر از تلاش مدیران کل ستادی و استانی خواستار ارتباط مؤثر بین دستگاهها در استانها با هدف افزایش سطح ایمنی و سلامت مردم شد.
 
وی استاندارد را زیرساخت اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: سال آینده، برنامه ششم توسعه آغاز می شود و سازمان استاندارد نیز با توجه به مسئولیت های قانونی، جهت گیری خود را هماهنگ با برنامه ششم توسعه مشخص کرده است.
 
پیروزبخت با بیان اینکه از این پس، رویکرد فرآیندی را در فعالیتهای جدید خود دنبال می کنیم ، افزود: سال آینده باید به سمت تحولاتی پیش رویم که منجر به تغییرات ساختاری در فرآیند های سازمان شود.
 
رییس سازمان ملی استاندارد ایران بر هماهنگی و همکاری بین سه بخش ستاد، پژوهشگاه و ادارات کل استانی تأکید کرد .
 
وی از فعالیت های ارزنده مراکز اندازه شناسی و تأیید صلاحیت تقدیر کرد و گفت: مرکز ملی تأییدصلاحیت ایران لازم است آزمایشگاهها را بر اساس استانداردهای جهانی ارزیابی و تأیید کند.
 
پیروزبخت با بیان اینکه در پژوهشگاه استاندارد جهت گیری های خوبی صورت گرفته ، بیان کرد: لازم است با استقرار روشهای نوین به دنبال تعیین ماهیت‌ها باشیم.

وی، با أکید بر ارزیابی عملکرد و ارائه گزارش شفاف و دقیق ، خواستار پاسخ دهی صحیح و شفاف به مراجع ذی‌ربط شد.

پیروزبخت با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، خطاب به مدیران کل ستادی و استانی گفت: بر روی کالاهای مصرفی شب عید و ایام تعطیلات کنترل و تظارت دقیق داشته باشید تا هموطنان با آرامش خاطر سال خوبی را آغاز کنند.

امروز، با حضور رییس، معاونان و مشاوران سازمان ملی استاندارد ایران، نشست آموزشی و هم اندیشی مدیران کل ستادی و استانی سازمان ملی استاندارد ایران در کرج آغاز به کار کرد.

در این گردهمایی دو روزه، معاونان سازمان ملی استاندارد ایران، مطالب خود را درباره ارزیابی کیفیت، تدوین و آموزش، نظارت بر اجرای استاندارد و نسخه اولیه برنامه پنج ساله سازمان ارائه می کنند.

رونمایی از وزنه یک کیلوگرمی مرکز اندازه شناسی، گشایش موزه استاندارد و نمایشگاه محصولات ترویجی از دیگر برنامه هایی است که در حاشیه این نشست دو روزه برگزار می شود.

ارائه گزارش ارزیابی عملکرد سالانه و مسائل حوزه بازرسی و رسیدگی به شکایات و همچنین گزارش مربوط به اجرای پایلوت سامانه رسیدگی به شکایات در بستر سامانه سینا و برگزاری دوره آموزشی حراست از دیگر برنامه های این نشست است.

این نشست آموزشی و هم اندیشی تا عصر فردا یکشنبه ادامه دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار