نشست سراسری مديران كل مراكز استان‌های صدا و سيما با حضور معاونين رسانه ملی در تهران برگزار شد.

شبكه‌های استانی بايد صدای مردم باشندبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، كتر علی دارابی در جمع مدیران كل مراكز استانی با اشاره به اقدامات خوب مراكز در مناسبت‌های مختلف و لزوم آمادگی آنها برای نوروز 96، گفت: امیدواریم در مراكز استانی شاهد اتفاقات جدی و رو به جلو باشیم و به این ترتیب گامی مثبت، در مسیر اهداف رسانه ملی برداریم.

وی تهیه و تولید بسته‌های معرفی استان در قالب برنامه های كوتاه و جذاب را یكی از سیاست‌های اساسی صدا و سیما دانست و بیان كرد: این مسئله باید از مراكز استانی و در فرصت نوروز كه آب و هوای بیشتر استان‌ها مناسب است، شروع شود.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینكه مدیرانی همچون استانداران عنایت ویژه‌ای به جشنواره تولیدات مراكز استانی دارند، گفت: استان‌های متعددی خواهان برگزاری این جشنواره و در نوبت انتظار هستند.

دكتر دارابی با اشاره به برگزاری بیستمین جشنواره تولیدات مراكز استانی شهریورماه 96 در شهر سنندج عنوان كرد: ارزیابی و داوری آثار در بازه زمانی سال 1395 و سه ماهه نخست سال آینده خواهد بود.

معاون امور استان‌های صدا و سیما افزود: اردیبهشت‌ماه 96 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود و مشاركت مردمی و تبیین دیدگاه‌های امام و رهبری در مورد نامزد‌ اصلح اولویت رسانه ملی است و البته در زمینه انتخابات شوراها، بار اصلی بر دوش مراكز استانی خواهد بود.

معاون امور استان‌هاییصدا و سیما با بیان اینكه برگزاری نشست مجریان اقدام ارزنده‌ای است عنوان كرد: بخشی از خروجی این كار در 22 بهمن مشهود بود و به همین علت دومین نشست مجریان هم به زودی برگزار خواهد شد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما تصریح كرد: لازم است نگاهی ویژه به برنامه‌های معارفی در برنامه‌های مراكز صورت بگیرد و در این زمینه استفاده از روحانیون جوان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی گفت: به رادیو نمای استانی باید به عنوان پدیده نوروزی در مناطق مختلف توجه كرد . 
معاون امور استانی رسانه ملی افزود: مراكز استانی باید از هم اكنون برای ماه رمضان هم برنامه‌ریزی كنند و با آمادگی كامل به استقبال این ماه بروند.

 دكتر دارابی با بیان اینكه شبكه‌های استانی صدا و سیما باید صدای مردم باشند خاطر نشان كرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و ارتباط مسئولان استانی و نمایندگان مجلس با مردم از طریق شبكه‌های استانی در این زمینه موثر خواهند بود.

مراكز استانی از اولویت‌های مهم صدا و سیما هستند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما هم در این نشست گفت: برنامه تحولی رسانه ملی در دست پژوهش و تدوین است و شبكه‌های استانی  به عنوان اولویت جدی سازمان در این برنامه جایگاه مهمی دارند.

دكتر رضی، با اشاره به اهمیت شبكه‌های استانی در اطلاع‌رسانی‌های منطقه‌ای اظهار كرد: لازم است برنامه‌ریزی تحول برای شبكه‌های استانی و سراسری در سطح سازمان ارائه شود و نقطه هدف مشخص شود.

وی با اشاره به ضرورت پرهیز از مقایسه استان‌ها با دیگر حوزه‌ها عنوان كرد: مزیت اصلی شبكه‌های استانی، انجام كارهای مشابه با شبكه‌های سراسری با هزینه‌ای كمتر بوده كه این ظرفیت باید تقویت شود.

مشكلات مراكز استانی را مرتفع می‌كنیم 

معاون منابع مالی و سرمایه انسانی صدا و سیما در نشست سراسری مدیران كل مراكز صدا و سیما با بیان اینكه بهبود وضعیت بودجه‌ای اقداماتی  صورت گرفته است گفت: با وضعیت موجود كه مشكلات اقتصادی در كشور وجود دارد، در تلاشیم تا مشكلات موجود را به خصوص در مراكز استانی مرتفع كنیم.

احمد شهریاری ادامه داد: معاونت امور استان‌ها و مدیران مراكز استانی تلاش كردند با بودجه موجود نسبت به اداره امور اقدام كنند كه جای تشكر دارد.

در ادامه این نشست ها برخی مدیران كل مراكز استان‌های صدا و سیما به بیان نظرات، خواسته‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

وضعیت تولید و پخش برنامه‌ها در رادیو وتلویزیون، وضعیت نیروی انسانی در مراكز، فرسوده بودن تجهیزات، وضعیت نیروهای شركتی، مسائل رفاهی كاركنان و... از جمله موضوعاتی بودند كه مدیران مراكز نسبت به آنها مباحثی را مطرح كردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.