وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پایین بودن سرانه استاد به دانشجو در لرستان نسبت به سطح کشوری خبرداد.

پایین‌ بودن سرانه استاد به دانشجو در لرستان نسبت به سطح کشوریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد فرهادی گفت: در استان لرستان بیش از 92 هزار دانشجو مشغول تحصیل است که بیش از 50 هزار نفر از دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: امسال با کاهش تعداد دانشجو در همه مقاطع مواجه شدیم به‌طوری‌که ورودی و متقاضی کمتر از تعداد صندلی بود؛ تعداد دانشجوهای سطح کشور به چهار میلیون و 300 نفر رسیده است که 500 هزار نفر کاهش داشته‌ایم و ظاهراً این روند تا چند سالی ادامه دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز از مجتمع کشت و صنعت لرستان و گلخانه بازدید شد که می‌توان برای به‌کارگیری تعدادی از فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی فکری کرد.

وی افزود: آمیختگی رشته‌های فنی مهندسی و علوم انسانی باید مقداری مدنظر باشد، حتی در دنیا کلینیک‌های فلسفه برای برخی افراد که هویت خود را گم‌کرده‌اند وجود دارد.

فرهادی گفت: رشته‌های انسانی باید به اجتماع بیایند و در کنار رشته‌های فنی مهندسی و مهارتی نقش خود را ایفا کنند.

وی افزود: در استان لرستان سرانه استاد به دانشجو پایین‌تر از سطح کشوری است که باید این موضوع در اولویت باشد که برای جذب هیئت‌علمی اقدام شود.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیش از 300 نفر در دانشگاه لرستان بورسیه شده درحالی‌که خیلی از رشته‌ها در استان وجود ندارد ولی بورسیه شده است.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.