معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛

آخرین وضعیت صادرات گندم/ برای 10ماه ذخیره گندم موجود است

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی گفت:با توجه به اخذ مجوز صادرات سه میلیون تن گندم، تا کنون حدود 30 هزارتن گندم دوروم ،40 هزارتن گندم خبازی و مقداری آرد به بازارهای هدف صادر شده است.

علی قنبری مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی و معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت موجودی ذخایر گندم اظهار داشت: در حال حاضر موجودی  ذخایرگندم 9.4 میلیون تن است که در هیچ سالی چنین وضعیتی را نداشتیم.

به گفته وی با موجودی 8.6 میلیون تن وارد سال جدید می شویم که با توجه به مصرف سالانه 11 میلیون تن گندم می توان گفت که برای 9 الی 10 ماه ذخیره گندم داریم که این رقم قابل توجهی است.

قنبری در خصوص آخرین وضعیت صادرات گندم بیان کرد: با توجه به اخذ مجوز صادرات سه میلیون تن گندم، تا کنون حدود 30 هزارتن گندم دوروم ،40 هزارتن گندم خبازی و مقداری آرد به بازارهای هدف صادر شده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: علی رغم افزایش تقاضا به سبب روند نزولی قیمت های جهانی گندم با احتیاط اقدام به صادرات می نماییم چرا که منتظریم با افزایش نرخ های جهانی ارزش افزوده بیشتری حاصل از صادرات را نصیب کشور نماییم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: درحال حاضر نرخ جهانی گندم معمولی 180 الی 190 دلار و گندم دوروم 228 تا 230 دلار است که این رقم با توجه به ارزشمند بودن کالا ناچیز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار