خطیب نماز جمعه تهران گفت: فضای کشور انتخاباتی شده و دشمن در پی تشنج آفرینی در عرصه انتخابات است.

دشمن در پی تشنج آفرینی در عرصه انتخابات است/ التهاب آفرینی در انتخابات از هر جناح و گروهی محکوم استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: این کمیته از اولین نهاد‌هایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و امام راحل به شدت به این نهاد عشق می‌ورزیدند، بعد از انقلاب نهاد‌های مختلفی به نام امام خمینی (ره) تشکیل داده شده، اما ایشان دستور دادند نامشان را از روی تمامی نهادها به غیر از کمیته امداد بردارند.

خاتمی خاطر نشان کرد:‌ این بیان اوج عشق و علاقه امام خمینی (ره) به این نهاد مردمی را می‌رساند و من پیش از این به مسئول بسیجی کمیته امداد عرض کردم که خدمتی بالاتر از خدمت به محرومین نیست.

وی خطاب به مسئولان کمیته امداد گفت: از فردا تا آغاز نوروز جایگاه احسان و خدمت را در نظر بگیرید و بر اساس همان شعار که "شادی‌هایمان را تقسیم کنیم" عمل کنید و دیگر نگویید بچه من بستگان من، لذا بچه‌های یتیم دیگران را نیز بچه‌های خود بدانید.

خاتمی با اشاره به پانزدهم اسفند ماه و روز درختکاری نیز بیان داشت: اسلام در عرصه مراقبت از طبیعت رهنمود‌های زیادی دارد و در کتاب مزارعه (نوشته عالم فقید آیت‌الله بهجت) روایات بسیاری از امیرالمؤمنین درباره درختکاری آمده به طوری که ایشان در مدینه 100 هزار نهال درخت کاشته‌اند.

وی با بیان اینکه اسلام بر کاشت درخت میوه نیز تاکید کرده است، گفت: استفاده مردم از میوه‌های یک درخت، همان انفاق و صدقه دادن است امیدوارم در کشور ما به این مهم مخصوصا در استان خوزستان که با مشکلات زیاد ریزگرد‌ها دست و پنجه نرم می‌کند توجه ویژه‌ای شود.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به بیان مسائل داخلی کشور پرداخت و گفت: هم اکنون فضای کشور انتخاباتی شده و کلید انتخابات زده شده است و انتخابات شوراها و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را در آینده نه چندان دور پیش رو داریم، همه توجه داشته باشند که انتخابات در کشور ما باید با انتخابات در سایر کشورها متفاوت باشد و صرف نظر از اینکه چه جناحی برنده می‌شود، باید حضور شکوهمند مردم در انتخابات در اولویت قرار بگیرد.

وی تاکید کرد:‌ تلاش تمامی جناح‌ها، مسئولان نظارتی، اجرایی و رسانه‌ها باید برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات باشد و این مهم یک تکلیف عمومی است. چرا که دشمن در پی تشنج آفرینی در عرصه انتخابات است. این دشمن زخم خورده در پی آن است که فضای آرامی در انتخابات نباشد، لذا التهاب‌ آفرینی از جانب هر جناح و هر کسی محکوم است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: فضای انتخابات، نباید فضای عقده‌گشایی نسبت به ارزش‌های اسلامی باشد به بهانه نطق‌های انتخاباتی حق جفا به نظام اسلامی را ندارند و خدمات 38 ساله را زیر سوال نبرید، کسانی که وارد میدان انتخابات می‌شوند باید فرهنگ تسلیم بودند در برابر رای مردم را بپذیرند و بدانید که اگر تسلیم نباشید فتنه سال 88 خروجی این تسلیم ‌ناپذیری شما در برابر مردم است.

وی تصریح کرد: دروغ، فریب و اهانت به دیگر کاندیده‌ها در شأن نظام اسلامی نیست شاید در شأن آمریکا و کشورهای غربی که کمترین ارزشی برای اخلاقیات قائل نیستند، باشد. به دنبال ایجاد فضای تفرقه نباشید و نان خود را در تفرقه‌افکنی نبینید، نباید از قشر و ملیت خاص حمایت کنید و با این کار رای آنها را برای خود قرار دهید این رای هیچ ارزشی ندارد.

خاتمی با اشاره به اینکه رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند تا با ایجاد شبکه‌های مختلف فتنه‌ 88 را دوباره تکرار کنند، افزود: مردم باید در فضای مجازی نفرت خود را از آنها ابراز کنند و در هرجایی دیدید که اینها وارد می‌شوند و به ارزش‌ها حمله می‌کنند تهاجمی عمل کنید.

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد:‌به ایام عید نوروز نزدیک می‌شویم و طبیعی است مردم روانه بازار و خرید شوند از شما مردم وفادار به انقلاب اسلامی می‌خواهم بر روی خرید جنس تولید داخل متمرکز شوید اقتصاد مقاومتی بدون این عمل شکل نمی‌گیرد شما باید سهم خود را در اقتصاد مقاومتی ادا کنید "نه" به کالاهای تولید خارج و "آری" به کالای تولید داخل، حمایت از اقتصاد مقاومتی و کالای تولید داخل است.

وی در ادامه افزود: به شما سیاسیون می‌گویم که واژه‌ها بار سیاسی و فرهنگی دارند و به هر واژه‌ای که در عرصه سیاست به کار می‌برید توجه کنید واژه "آشتی‌ ملی" از همین واژه‌ها است وقتی که واژه‌ آشتی ملی به کار می‌برید به این معناست که ما دعوای ملی در کشور داریم دعوای ملی در این کشور وجود ندارد.

خاتمی افزود: به دلیل اینکه که مردم در راهپیمایی 22 بهمن حضوری ده‌ها میلیونی داشتند این حضور نشان‌دهنده اتحاد و حمایت از اصل انقلاب است، البته اختلاف سلیقه از اول انقلاب وجود داشته که این لازمه جامعه آزاده بوده و اگر درست هدایت شود نه تنها بحران نیست بلکه فرصت است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد:‌ در فتنه سال 88 اقلیتی در برابر اکثریت ایستادند و فتنه فرصت سوز 88 را آفریدند این اکثریت از این اندک آدم‌های این چنینی ناراحت هستند به خصوص شما تهرانی‌ها در طول این 8 ماه فتنه، فرماندگان ارتش و سپاه بیان داشتند که این دوران برای آنها از 8 سال جنگ تحمیلی سخت‌تر بود مردم دلشان از این افراد خون است و تا زمانی که توبه نکرده‌اند با آنها آشتی نخواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: مدت‌هاست که واژه ایران هراسی به خصوص بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور تازه ‌کار آمریکا شدت گرفته به طوری که حتی شاه جلاد سعودی به مالزی رفته و بر علیه ایران بیانیه صادر می‌کند، اما در حقیقت ایران هراسی همان اقتدار صلح‌جو خواهی ایران در منطقه است و من به همسایگان‌مان می‌گویم ایران مقتدر به دنبال ایجاد ثبات در کشورهای شماست اما غربی‌ها و به ویژ‌ه آمریکا در پی تجزیه کشور شما هستند.

خاتمی تاکید کرد: آنها می‌خواهند عراق نیز مانند کره و ویتنام تجزیه شود، اگر آنها در کشور شما قدرت پیدا کنند در پی تجزیه کشور شما بوده و این ایران است که از این کار تا کنون جلوگیری کرده، اگر ایران در صحنه نبود، داعش در عراق ، سوریه و لبنان دولت تشکیل می‌داد این "دست شما درد نکنه" به ایران اسلامی است، قدر این برادر قدرتمند خود را بدانید و به غربی ها اعتماد نکنید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آن‌ها می‌خواهند از کشور های همسایه مانند صدام حسین استفاده کرده و زمانی که مدتشان تمام شد، آنها را دور بریزند می‌خواهند در سوریه منطقه آزاده به بهانه مکان دادن به آواره‌ها تشکیل دهند اما در حقیقت می‌خواهند تروریست‌ها را جا دهند و مقدمات تجزیه سوریه را فراهم کنند و بدانید ایران اسلامی به فضل خدا به هیچ یک از کشورها اجازه تفرقه‌افکنی و از بین رفتن وحدت همسایگان خود را نمی‌دهد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار