معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند از سرمایه گذاری ۳۵هزار و ۵۸۵ میلیارد ریالی در این منطقه در سال جاری خبر داد .

سرمایه‌گذاری ۱۰ کشور اروپایی و آسیایی در منطقه آزاد اروندبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا معتمدی، معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: امسال در بخش‌های صنایع شیمیایی، برق و الکترونیک، صنایع غذایی، بازرگانی، سلولزی و چوب، خدمات لجستیکی، خدماتی و مونتاژ آمبولانس منطقه آزاد اروند ۳۵ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است.

معتمدی تصریح کرد: با این میزان سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش افزایش یافته ۱۰۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

وی با اشاره به جذب ۱۰۵ میلیون دلار سرمایه خارجی در بخش‌های صنایع غذایی، نیروگاه بادی، شیمیایی و برق توسط شرکت هایی از کشورهای ترکیه، پاکستان، هند، فرانسه، کویت، انگلیس، اتریش، چین، آلمان و عراق در یک سال اخیر خبر داد و افزود: روند جذب سرمایه گذاری خارجی پس از برجام درمنطقه آزاد اروند شتاب گرفته است.

معتمدی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد اروند شتاب گرفته است ،گفت: منطقه آزاد اروند با برخورداری از شبکه ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی، دسترسی به منطقه‌ای مناسب برای سرمایه گذاری با سودآوری بالاست.

انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار