آیت الله علم الهدی گفت : انگیزه قدرت‎یابی سیاسی برخی افراد، پس از رحلت جانگداز پیامبر (ص) عامل اختلاف امت متحد مسلمان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم  شهادت دخت نبی اکرم (س)در حرم مطهر رضوی گفت: ما هر سال در نماز ظهر شهادت حضرت زهرا (س) مقتل این بانوی بزرگوار را می‎خوانیم تا عرض ارادتی به ساحت قدسی اهل بیت (ع) باشد.

وی با طرح این سوال که «پس از رحلت حضرت محمد (ص) چه شد که در زمان کوتاه این همه مصیبت در اسلام واقع شد؟» گفت: امت مسلمان در ۱۰ سال پس از هجرت، در ۸۰ غزوه حضور داشتند، یعنی همه مسلمان‎‌ها در هر ۴۵ روز یکبار به صورت متحد و یکپارچه در جنگ‎‌ها با پیامبر (ص) بودند و علیه باطل می‎جنگیدند، اما پس از رحلت ایشان این چنین از اهل بیت پیامبر (ص) روی گردانیدند.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: «جریان نفوذ در اندیشه سیاسی مسلمانان»، «عدم ایمان قلبی برخی از مسلمانان به پیامبر (ص)»، «زاویه پیدا کردن با افکار سیاسی پیامبر (ص)» و «به دنبال قدرت سیاسی بودن» از علت‎های اصلی ارتجاع مسلمانان بعد از رحلت رسول خدا است.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت : کسانی که با اندیشه سیاسی پیامبر (ص) زاویه داشتند، باعث تشکیل سقیفه شدند، لذا ما باید با عبرت‎گیری از این رخداد دردناک، بصیرت خود را بالا ببریم.

وی تصریح کرد : ما نمی‎توانیم امت پیامبر (ص) را متهم به عدم بینش سیاسی کنیم، زیرا در زمان رسول الله (ص) مردم بینش سیاسی داشتند، اما برخی با سیاست رسول خدا (ص) زاویه پیدا کردند و پس از رحلت ایشان با شعار وحدت و یکپارچگی امت مسلمان خلافت را از اهل بیت (ع) غصب کردند.

در ادامه این مراسم روضه‎خوانی و سینه‎زنی برگزار شد و آیت الله علم الهدی نیز در ادامه به مقتل‎خوانی پرداخت.

انتهای پیام //ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.