پلیس آلمان دو سوری و یک بوسنیایی را به اتهام همکاری با گروه های تروریستی در سوریه دستگیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ پلیس آلمان روز پنجشنبه دو سوری و یک بوسنیایی را به اتهام همکاری با گروه های تروریستی در کشور جنگ زده سوریه از جمله اعدام شماری از غیرنظامیان، دستگیر کرد.

دادستانی فدرال در بیانیه ای اعلام کرد یک سوری 35 ساله به نام عبدالفتاح اچ ای، مظنون به عضویت در گروه تروریستی «جبهه النصره» و متهم به ارتکاب 36 مورد جنایت جنگی به علت شرکت در کشتار جمعی کارکنان دولت سوریه در سال 2013 است.

یک سوری دیگر به نام عبدالرحمان ای ای، 26 ساله، مظنون به عضویت در همین گروه تروریستی و همچنین متهم به مدیریت منابع مالی، خودروها و تسلیحات یکی از واحدهای تروریستی جبهه النصره است.

این افراد توسط پلیس در ایالت های غربی بادن-وورتمبرگ و نورد راین-وستفالن دستگیر شدند.

به طور جداگانه، ایالت جنوبی بایرن از دستگیری یک بوسنیایی 33 ساله خبر داد که گمان می‌رود چندین خودرو در اختیار گروه های تروریستی قرار داده باشد.

دادستان های فدرال در آلمان تحقیقاتی درباره اتهامات در خصوص ارتکاب جنایات جنگی در سوریه و عراق همچنین عضویت در گروه های افراط گرا انجام داده اند.

این تحقیقات پس از ورود بیش از یک میلیون آواره از جمله صدها هزار نفر از سوریه و عراق از سال 2015 شتاب گرفته است.

ماه ژوئیه گذشته، در نخستین محکومیت این چنینی در آلمان، یک افراط گرای آلمانی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی پس از عکس گرفتن در کنار سرهای بریده دو نیروی دولتی در سوریه، به دو سال حبس محکوم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار