بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ، برداشت چوب تا پایان برنامه ششم توسعه ممنوع خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اکبر نجفی دبیرعلمی همایش ملی مدیریت پایدار جنگل‌های شمال گفت: هدف از برگزاری این همایش ، هم‌گرایی بیشتر متخصصان مختلف علوم جنگل برای ارائه راهکار و تدوین یک طرح جامع برای مدیریت جامع جنگل‌های شمال است.

وی افزود : در این همایش یک روزه 70 نفر از کارشناسان و استادان دانشگاه در رشته های جنگل ، مراتع و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست حضور داشتند.

تقی شامخی استاد دانشگاه تهران نیز در این همایش طرح های جنگلداری را به عنوان پایه های مدیریت جنگل های شمال دانست و گفت: اگرچه سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری در حوزه حفظ ، احیا و بهره برداری از جنگل ها اختیارات و خط مشی قانونی دارد ، ولی از اینکه جنگل های سالم و شادابی نداریم ، به این معنی است برخی از طرح ها بدرستی اجرا نشده است.

وی افزود: اجرای طرح ممیزی ، عدم تغییر حریم روستاها، مشکلات خروج دام و بهره برداری دوگانه از جنگل ، ضعف پشتیبانی از تعاونی ها، مشکل سوخت رسانی به روستاها و تصویب نشدن دستورالعمل طرح های جنگلداری از مشکلات بخش جنگل است.

همایش ملی مدیریت پایدار جنگل‌های شمال با عنوان فرصت ها و چالش‌ها امروز در دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس نور مازندران برگزار شد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار