مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت : امسال تنها ۱۰ درصد اعتبارات مصوب برای مدرسه سازی در استان تخصیص داده شده است.

تخصیص تنها ۱۰ درصد اعتبارات مدرسه سازی آذربایجان شرقی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدرضا عیدی در جلسه شورای آموزش و پرورش بناب افزود : از ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای مدرسه‌سازی استان تاکنون فقط  ۳۲ میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی با اشاره به مشکل تامین اعتبارات دولتی تجهیز و نوسازی مدارس استان گفت : این اداره کل در حال حاضر ۱۷۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار است.
 وی از شهرستان بناب به عنوان پیشرو در مدرسه سازی توسط خیرین یاد و خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی ، بازسازی مدارس غیر مستحکم بدون مشارکت خیران نیازمند زمان زیادی است.
مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس استان افزود: از کل مدارس ثبت شده در بناب 17 مدرسه در حال بازسازی، ۳۲ مدرسه مستحکم ،۱۴ مدرسه نیمه مستحکم و ۳۹ مدرسه غیر مستقیم وجود دارد .
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز از وضعیت بودجه آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: همواره آموزش و پرورش در فصل بودجه ریزی از مظلومیت زیادی برخوردار بوده که این مظلومیت امسال بیشتر از پیش شده است .
ضیاء ا... اعزازی با اشاره به تلاش نمایندگان برای افزایش بودجه آموزش و پرورش گفت: متاسفانه تلاش تعدادی از نمایندگان برای افزایش بودجه آموزش و پرورش به جایی نرسید و دولت نیز در کنار نمایندگان چیزی جز اظهار شرمندگی برای این وزارتخانه عریض و طویل چیزی برای بیان کردن ندارد .
وی از کاهش کیفیت آموزشی در مدارس نیز اظهار ناخرسندی کرد و گفت: متاسفانه مدیران به جای توسعه کیفیت آموزش تمام سعی و تلاش خود را معطوف ساخت و ساز کرده و آموزش را فدای مسایل دیگر کرده اند .
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.