رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : کسانی که در حوزه اجتماعی فعالیت می کنند نباید در قالب های اداری و بخشنامه ای گرفتار آیند بلکه باید با ایده های نو ، خلاقیت و ابتکار وارد خدمت سلامت شوند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کریم گفت :بسیاری از خلأ های اجتماعی و بخش های مغفول می تواند با تشکیل معاونت اجتماعی پر شود این معاونت به عنوان یک مجمع ملی سلامت باید به گونه ای برنامه ریزی کند که تمام جامعه را در قالب یک مجمع ملی گردآورد .

وی با اشاره به اینکه فعالیت متولیان دولتی سلامت بیش از ۳۰ % نمی تواند در سلامت موثر باشد  گفت:  باید هنر تعامل درون سازمانی و جلب نظر سایر معاونت ها و همکاران برای پیشبرد اهداف و در بخش هنر برون سازمانی برای تاثیر گذاری و بسیج عمومی جامعه بکار برده شود تا با این مجمع ۷۰% باقیمانده با مشارکت جمعی پوشش داده شود.

کریم فعالیت سمن ها را در جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت :دیده می شود که سمن ها و دولت ها در یک راستا فعالیت نمی کنند و این یک آسیب جدی است که باید با هنر این معاونت ، و تلاش مشترک دولت ها و سمن ها صورت گیرد .

وی توانمندی خیرین را بسیار مهم دانست و گفت : در استان از ظرفیت خیرین و سمت دهی به سوی اهداف سلامت کم تر استفاده شده در حالیکه هم خیرین بزرگواری در استان هستند و هم نیازمندی های سلامت زیاد است .

کریم در پایان خواستار تشکیل انجمنی از هنرمندان استان برای سیاستگذاری در فرهنگ سازی استان شد که با بهره از هنرمندانه ترین و عالمانه ترین روش ها برای تغییر نگرش ، رفتار و سلوک جامعه فعالیت کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.