معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی به جو استان از اواخر وقت امروز(چهارشنبه) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی‌محمد زورآوند گفت: اگرچه بارش‌های این سامانه پراکنده است اما احتمال غبارآلود شدن هوا در مناطق مرزی را فراهم می‌کند از اواخر امروز و امشب، ورود سامانه ناپایداری را به جو استان داریم که کم و بیش تا دوشنبه هفته آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


وی ادامه داد: این موج فردا و پس فردا سبب بارش‌های پراکنده در استان می‌شود که شدت آن در منطقه اورامانات بیشتر است و حتی ممکن است در این مناطق بارش برف را هم داشته باشیم.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه روز شنبه (14 اسفند) از شدت فعالیت این موج کاسته می‌شود، عنوان کرد: مجددا فعالیت آن در دو روز یکشنبه و دوشنبه بیشتر می‌شود.

زورآوند با اشاره به وزش بادی که همراه این موج است، افزود: وزش باد باعث غبارآلود شدن هوا خصوصا در مناطق مرزی و غربی استان خواهد شد.

وی معتقد است، این سامانه موجب تعدیل هوا و کاهش دمای روزانه و افزایش دمای شبانه خواهد شد، اما سرمای هوا را در پی ندارد، برای مثال دمای هوای شهر کرمانشاه بیشتر از صفر خواهد بود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون را نیز 197.7 میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 56 درصد و نسبت به بلندمدت 27 درصد کاهش داشته است.

زورآوند در خصوص وضعیت بارش‌های استان تا پایان سال نیز یادآوری کرد: به نظر نمی‌رسد در این مدت بارش‌های شدید و چشمگیری داشته باشیم، اما به هر حال احتمال تقویت امواج هم بعید نیست.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.