مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: به غیر از مشاهده یک مورد از بیماری VHS در ابتدای امسال، مورد دیگری از این بیماری در سطح مزارع پرورش آبزیان استان گزارش نشده است.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛پگاه رستمی از انجام 494 مورد بازدید از مراکز پرورش آبزیان استان در یازده ماهه امسال خبر داد.


وی تعداد نمونه‌های اخذ شده از مراکز پرورش آبزیان طی این بازدیدها را 4865 مورد اعلام کرد و افزود: بر روی این نمونه‌ها بیش از 1482 مورد آزمایش صورت گرفته است.

رستمی بیماری VHS را یک بیماری بسیار کشنده در سطح مزارع پرورش ماهی به ویژه قزل آلای رنگین‌کمان برشمرد و تصریح کرد: این بیماری تمام ارگان‌های ماهی را در سنین مختلف درگیر می‌کند.

وی تنها راه کنترل بیماری VHS را پیشگیری عنوان کرد و گفت: این بیماری هیچ راه درمانی ندارد و صرفا با رعایت بهداشت و مسائل قرنطینه‌ای باید از بروز آن جلوگیری کرد.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تعداد مجموعه‌های فعال پرورش آبزیان در سطح استان کرمانشاه را 160 مجموعه اعلام کرد و افزود: در مجموع 320 مزرعه پرورش آبزیان در سطح استان فعالیت می‌کنند.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.