معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آزمایشگاه‌های کشور با هدف کنترل سریع سموم و مواد غذایی تقلبی با بودجه 60 میلیارد تومانی تجهیز می‌شود.

یزدان پناه معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهمیت سلامت غذا اظهار داشت: امنیت سلامت غذا برای نظام سلامت و به خصوص در طرح تحول نظام سلامت از اهمیت فراوانی برخوردار است.    

وی بیان کرد: با همکاری معاونت علمی فناوری و سازمان غذا و دارو طرحی بین سال‌های 92 تا 96 اجرا می‌شود که هدف آن افزایش توانمندی آزمایش‌های کنترل مواد غذایی است.

یزدان پناه ادامه داد: تحقیق و توسعه در زمینه شناسایی مواد غذایی آلوده، تقلبی و سموم مختلف در این دانشگاه توسعه پیدا کرده است و این کار با حمایت معاونت علمی فناوری و وزارت بهداشت صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: شناسایی سموم مختلف مواد غذایی با استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی کشور صورت می‌گیرد تا از توان این افراد برای طراحی روش‌های نوین کنترل و شناسایی سموم و آلاینده‌های مواد غذایی استفاده شود.

یزدان‌پناه تاکید کرد: در زمینه شناسایی سموم و مواد غذایی تقلبی با کشورهای هلند، اتریش تفاهم‌نامه‌ همکاری در جهت استفاده از آزمایشگاه‌های مرکزی این کشورها به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: قرار است آزمایشگاه‌های کشور در جهت کنترل سریع مواد غذایی تقلبی با بودجه 60 میلیارد تومانی مجهز شود و در این راستا تلاش می‌شود نیروی انسانی متخصص در کشور شناسایی شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی وزارت بهداشت روشهای بومی شده به وسیله متخصصان داخلی و این دانشگاه و سایر سازمانهای ذیربط اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار