نخستین مجتمع تئاتر خصوصی مشهد، همزمان با رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با اشاره به ضرورت توجه به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر، بر توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری با مشارکت بخش خصوصی، تاکید کرد.

جانشین دبیر ستاد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با بیان اینکه تاسیس سالن های فرهنگ و هنری از جمله نمایش‌خانه از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در سالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزیده شده، اقدامات ارزنده ای  با حضور و مشارکت فعالانه خصوصی پیش بینی شده که علاوه بر استفاده هنرمندان هنرهای نمایشی و مخاطبان، ظرفیت های جدیدی به حوزه فرهنگ و هنر شهر مشهد می افزاید.

محمدکاظم دبیری در خصوص پردیس تئاتر مستقل، عنوان کرد: این مجموعه دارای دو سالن نمایش بوده که نخستین سالن دو سویه کشور را در خود جای داده است.

وی افزود: این مجموعه به عنوان نخستین پردیس تئاتری خصوصی مشهد، هم چنین دارای استدیو صدابرداری و کتابخانه تخصصی هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر می باشد.

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: از دیگر امکانات مجموعه مذکور می توان به برگزاری منظم دوره های مقدماتی و پیشرفته تئاتر با حضور اساتید مطرح ملی و استفاده از شیوه نوین آموزشی تئاتر برای نخستین بار در کشور اشاره کرد.

این مجموعه در روزهای آینده با حضور مسوولان کشوری و استانی به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.