رييس مرکز بهداشت غرب اهواز از کشف و جمع آوری بیش از 100 کيلو گرم مواد آرايشی فاسد و تاريخ گذشته از آرايشگاه ها و پيرايشگاه های زنانه و مردانه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مهرداد شريفي، رييس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در طرح تشديد بازرسي از آرايشگاه ها و پيرايشگاه هاي زنانه و مردانه در منطقه غرب اهواز در 1 ماه گذشته، بيش از 50 درصد آرايشگاه هاي زنانه و مردانه  داراي مجوز، مورد بازرسي قرار گرفتند که علاوه بر آموزش به اين گروه هدف،  بيش از 100 کيلوگرم مواد آرايشي فاسد و تاريخ گذشته جمع آوري و معدوم و براي متخلفان اخطاريه صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: انجام خدمات سولاريوم و سوراخ کردن گوش و بيني درآرايشگاهها، قانوني و بهداشتي نيست و بنابراين جز موارد غيرمجاز در آرايشگاه ها محسوب مي شود.  

شریفی بیان داشت: يکي از اماکني که مي‌تواند مکان مناسبي براي انتقال بيماري باشد، آرايشگاه‌هاي مردانه و زنانه است، آرايشگاه به عنوان يک مکان عمومي مي‌تواند بيماري‌هاي ايدز، هپاتيت C و B، عفونت‌هاي ميکروبي، ويروسي، قارچي، باکتريايي و بيماري‌هاي پوستي، اگزما، زگيل، تراخم، کزاز، کچلي، شپش و ساير حساسيت‌هاي پوستي را در صورت رعايت نکردن اصول بهداشتي و استفاده از وسايل آلوده ديگران، انتقال دهد.

رييس مرکز بهداشت غرب اهواز تصريح کرد: مطابق موازين و مقررات بهداشتي، حتي قيچي‌ها بايد توسط اتوکلاو گندزدايي شود و سپس براي فرد مورد استفاده قرار گيرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: کساني که به آرايشگاه‌هاي مردانه و زنانه مراجعه مي‌کنند بايد وسايل مشخص و اختصاصي خود را به همراه داشته باشند و رعايت کردن اين امر در آرايشگاه‌هاي زنانه که تنوع و گستردگي کاربرد وسايل دارد، بسيار حائز اهميت است.

مهرداد شریفی اظهار کرد: آرايشگاه‌ها جزو اماکن عمومي محسوب مي شود و به دليل حساسيت موضوع بويژه در اواخر سال به دليل مراجعات بالا،  نظارتي با دقت بيش تر را مي طلبد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.