تصویب ساخت آزاد راه کرمان -بندرعباس

سرمایه گذار برای احداث آزاد راه کرمان –بندرعباس به طول 354 کیلومتر وارد و مطالعات فاز صفر این محور روز گذشته در وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان پیش از ظهر سه شنبه در کمیته امور زیربنایی استان کرمان که با حضور معاون امور فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، افزود: ناآگاهی به عدالت در توزیع منابع در کشور باید در حکومت مرکزی مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

وی از استان کرمان به عنوان استانی صنعتی و کشاورزی یاد کرد و ادامه داد: در توزیع منابع عادلانه باید به استان کرمان توجه ویژه ای شود زیرا ظرفیت های بسیار زیادی در این استان وجود دارد.


استاندار کرمان خاطرنشان کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی استان کرمان، 85 درصد بار کشور از کریدور استان کرمان عبور می کند و در کنار آن سوخت شرق کشور از مسیر محورهای استان کرمان عبور می کند و 32 میلیون تن سنگ آهن در استان در حال جا به جایی است.


رزم حسینی به یکی از معضلات استان کرمان در بخش جاده ای اشاره و بیان کرد: سالی 600 هزار نفر تردد افاغنه از استان کرمان انجام می شود که بخش عمده حوادث جاده ای به دلیل حضور این افراد رخ می دهد.


وی گفت: اگر اعتبارات حکومتی داده شود درتعامل بامردم می توان طرح های بزرگی را اجرایی کرد.


معاون امور فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز گفت: 70 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها به حدود 400 هزار میلیارد تومان نیاز است .


غلامرضا شافعی افزود: برای تکمیل طرح های نیمه تمام در کشور با اعتبارات کنونی حداقل 10 سال زمان نیاز است.
وی از استاندار کرمان به دلیل استفاده از اعتبارات بخش غیر دولتی درمسیر توسعه تقدیر کرد و گفت: منابع پرداختی به استان ها روشن است.


معاون امور فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به 332 میلیارد تومان بدهکاری استان کرمان به پیمانکاران، گفت: باید به جلب همکاری بخش غیر دولتی برای اجرای طرح های عمرانی توجه بیشتری صورت گیرد.


شافعی افزود: ناگزیر هستیم که از منابع مردمی بیشتر استفاده کنیم.


رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان نیز گفت: بدهی استان کرمان به پیمانکاران 332 میلیارد تومان است و در تمامی راههای استان کرمان، پیشرفت فیزیکی جلوتر از پیش رفت مالی است.


جعفر رودری افزود: از انجا که استان کرمان استانی پهناور است و بر اساس شاخص های زیربنایی متاسفانه بعداز سیستان و بلوچستان به لحاظ زیرساخت های کلی در همه بخش های موقعیت خوبی را ندارد و این موضوع در جنوب استان بیشتر است.


مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: استان کرمان با یک هزار و 700 کیلومتر بزرگراه، هیچ آزاد راهی ندارد و با برخی از سرمایه گذاران برای ایجاد آزاد راه در استان کرمان مذاکره شده است.


محمد مهدی بلوردی افزود: 54 کیلومتر از مجموع یکی از قطعات سیرجان - بندرعباس با مشارکت بخش خصوصی آزاد راه می شود که اقدامات لازم در این زمینه در دست انجام است.


وی عنوان کرد: برای ایجاد بزرگراه در محور سیرجان به سمت شهربابک، انار و یزد با سرمایه گذار مذاکره شده است و این مذاکرات ادامه دارد.


مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار کرد: سرمایه گذار برای احداث آزادراه کرمان بندرعباس به طول 354 کیلومتر وارد شده است و مطالعات فاز صفر این محور روز گذشته در وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار