ساعاتی پیش رئیس جمهور در جمع مردم زاهدان با صدور فرمان روشن شدن مشعل گاز، خداحافظی 140 هزار خانواده زاهدانی را با سوخت مایع و کپسول گاز را اعلام کرد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ساعتی پیش رئیس جمهور در جمع مردم زاهدان فرمان روشن شدن مشعل گاز را صادر کرد، با سرگیری گاز شهری در زاهدان 140هزار خانواده با سوخت مایع و کپسول گاز خداحافظی کردند.

این طرح از خط لوله هفتم سراسری تغذیه شده و در انتها از دو مسیر شرق و غرب گاز زاهدان را تأمین می کند.

به عبارتی این خط در امتداد خطوط عسلویه، سرخون و ایران شهر است.

مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی در این باره می گوید: این پروژه ملی با وجود  فراز و نشیب های بسیاری که داشت، سرانجام با منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران و با هدف ایجاد زیرساخت های توسعه پایدار و به خاطر تعهد این شرکت به مردم سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از اولویت های دولت یازدهم زودتر از موعد مقرر به بهره برداری رسید.

وی درباره ویژگی های پروژه گازرسانی شهر زاهدان بیان داشت: این پروژه سالانه 660 میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه خواهد داشت، علاوه بر این پروژه زمینه توسعه و رونق اقتصادی ، افزایش رفاه اجتماعی و امنیت منطقه ای را در استان سیستان و بلوچستان فراهم خواهد کرد.

بوجارزاده در پایان گفت: خط لوله این پروژه به طول 260 کیلومتر و با قطر 36 انیچ در امتداد خط هفتم سراسری و به منظور گاز رسانی به نیروگاه ها، صنایع مختلف، روستاها، شهر زاهدان و سایر شهرها انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار