در سراسر دنیا موزه‌های مختلف از آثاری كه جلوه‌های سنتی هنر ماست، پر هستند.

تذهیب و نگارگری به صورت جدی رسانه‌ای نشده است
به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مجید‌صادق‌زاده نگارگر كشور با بیان این كه مشاوره دادن یكی از وظایف هنرمندان است و چنین وظیفه‌ای را در بخش هنر استاد فرشچیان برعهده ما قرارداده‌اند و این وظیفه ارائه اصفهان در عرصه بین‌الملل است. متاسفانه كلمه «معاصر و زبان جهانی» كلیه هنرهای سنتی را به حاشیه رانده است.
 
وی افزود: هرچه مسئولان دغدغه‌شان هنری‌تر باشد برای فرهنگ و هنر بهتر است، برخی از مسئولان دغدغه شان هنر نیست اما باید تلاش بیشتری برای هنر در اصفهان انجام دهیم تا جایگاه و القاب بین‌المللی آن را حفظ نماییم.
 
وی خاطرنشان كرد: بسیاری از غیرایرانی‌ها دنبال هنرسنتی ایران هستند و نه نوگرایی وارداتی، در سراسر دنیا موزه‌های مختلف از آثاری كه جلوه‌های سنتی هنر ماست پر هستند. دنیای غرب نمی خواهد اندیشه‌های ما در دنیا شناخته شود ، آنان آثار ما را می‌خواهند ولی اندیشه‌های ما را نمی خواهند.
 
وی ادامه داد: مسئولیت حوزه هنری استان اصفهان به عنوان بخشی از جامعه هنری این است كه از هنر سنتی كه ریشه در عقاید دینی دارد دفاع كند و بزرگترین خدمتی كه در این راستا می‌توان انجام داد دفاع از هنرهای سنتی است. قلب هنر و آنچه به آن اعتقاد داریم در اصفهان است و تهران اصالت اصفهان را ندارد.
 
صادق زاده با اشاره به كمبود موزه در اصفهان تصریح كرد: اصفهان در مقیاس بین‌المللی حداقل 90 موزه كم دارد، بزرگترین وظیفه حوزه هنری  حفظ اندیشه‌های فرهنگی و توحیدی است كه مورد هجوم قرارگرفته‌اند.
 
وی از لزوم تشكیل شورای عالی هنر استان گفت و خاطرنشان كرد: تك تك مسئولین را باید برای تشكیل این شورا دعوت كرد، دفاع از اندیشه‌هایی كه ریشه در اعتقادات ما دارند هزینه بر است و به اسم جوانان و به اسم هنر ریشه زدن به اختلافات هنری خیانت است.
 
وی گفت: هنر مفهومی، از اندیشه‌های غربی آمده است و شعار اصلی آن  برعكس اندیشه‌های ما ست، ما به ایجاد اثر معتقدیم و آنها اثر را هدف می‌دانند و معتقدند كه تنها تأثیرگذاری مهم است.
 
این هنرمند نگارگر ادامه داد: جمع كثیری از هنرمندان سنتی ما دیالوگ گفتاری و اندیشه‌ای ندارند و بسیار ساده صحبت می‌كنند و در بحث نوگرایی وارداتی كه در كشور با مقطع كارشناسی شروع شد افراد كلمات بیشتری را ارائه دادند و به همین دلیل جلساتی را برای تزریق كلمات بیشتر به جامعه در خانه هنرمندان برگزار می كنیم.
 
وی با اشاره به فارغ التحصیلان مدرك دكترای پژوهش هنر تصریح كرد: حجم عظیمی از افراد دارای این مدرك هستند ولی متاسفانه پژوهشگران ما بدون عمل هستند و هنرمندان ما نیز بدون پژوهش، آنچه كه به آن نیازمندیم هنرمندی است كه پژوهش كند و بتواند از اندیشه‌اش دفاع نماید.
 
صادق زاده تأكید كرد: تلاش كردم كار من دفاع از ارزش های توحیدی و عمیق خودی با نگاه دفاعی مدرن باشد، ما باید از امكانات امروز و جدید استفاده كنیم تا بتوانیم از هنرسنتی خود كه هنری پویا در آن وجود دارد دفاع كنیم .
 
وی پیشنهاد راه اندازی شبكه اختصاصی هنر برای اصفهان را داد و گفت: شاید ایجاد برنامه هنری در خصوص هنرهای تجسمی در صدا و سیمای مركز اصفهان مقدمه ای برای شكل گیری شبكه هنر اصفهان باشد.
 
این هنرمند برجسته افزود: با آشنایی با هنرغرب موافقم اما نه با شیفته شدن به آن، ما باید در خصوص هنر از جریان خردجمعی كه وجود دارد استفاده كنیم و در جهت ابداع روش های جدید در هنرهای سنتی تلاش نماییم.
 
وی بهترین اثر خود را  تابلوی «بانوی دو عالم» عنوان كرد و گفت: مدت ها بر روی این تابلو وقت گذاشتم تا بتوانم آن را به این شكل خلق كنم.
 
وی همچنین به لزوم استفاده از آثار هنری در طراحی مجتمع های مسكونی و اداری اشاره كرد و تصریح كرد: استفاده از هنرهای مختلف در مجتمع ها  برای اقتصاد هنر هنرمندان و رونق هنر و هویت بخشی به معماری موثر خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار