معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از پرداخت تسهیلات بلاعوض به کشاورزان استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛بهنام نصراللهی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 150 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در سال جاری به منظور اجرای سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان مرکزی به کشاورزان پرداخت شد.

وی  عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا اوایل اسفند ماه 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شدند.

نصرالهی افزود: با اجرای این حجم عملیات، سطح اراضی کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار در استان مرکزی به 57 هزار هکتار رسیده است.

نصرااللهی تصریح کرد: در سفر هیات دولت به استان یک هزار و 20 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و توسعه سیستم آبیاری نوین اختصاص یافته است که بخشی از آن برای سال جاری و بخشی در سال آتی محقق و تخصیص خواهد یافت.

وی افزود: 440 میلیارد ریال از رقم اعتباری تعیین شده برای سال 95 ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون 120 میلیارد ریال از این منابع اعتباری وصول شده است و با توجه به منابع آبی موجود اجرای این سیستم مصرف بهینه آب را در حوزه کشاورزی به همراه دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: ظرفیت استان مرکزی در اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار 186 هزار هکتار است که تاکنون 57 هزار هکتار اجرایی شده است و بقیه اراضی نیز با برنامه ای 10 ساله به این سیستم تجهیز می شود.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.