معاون سازمان صنعت و معدن استان همدان از کاهش 39 درصدی صادرات کالاهای صنعتی همدان خبر داد.

کاهش 39 درصدی صادرات کالا های صنعتی استان همدان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی اسدی با اشاره به اینکه 42 میلیون دلار کالای صنعتی از استان صادر شده است افزود: صادرات کالاهای صنعتی نسبت به مدت مشابه پارسال  ۳۹ درصد کاهش داشته است.
 
وی ادامه داد: در هشت ماه امسال 42 میلیون و 680 هزار دلار کالای صنعتی از همدان به سایر کشورها صادر شده است، که این میزان صادرات با 642 هزار تن وزن ،36 درصد از ارزش صادرات استان را به خود اختصاص داده است.
 
اسدی اظهار داشت: صنعتگران استان همدان باید کالاهای صادراتی را براساس بازاریابی تولید کنند تا بتواند در بازارهای جهانی رقابت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه سیمان مهم‌ترین کالای صادراتی بخش صنعت است که 15.7 درصد از کل صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است بیان کرد: در این مدت 18 میلیون و 227 هزار دلار سیمان از همدان به سایر کشورها صادر شده است.
 
این مسئول تصریح کرد: سیمان تولید شده در سه کارخانه استان همدان از کیفیت بالایی برخوردار است که متاسفانه با راه‌اندازی برخی کارخانه‌های سیمان در استان‌های غربی شاهد کاهش چند درصدی سیمان این کارخانجات هستیم.
 
معاون سازمان صنعت و معدن استان همدان ادامه داد: صنعت استان همدان شامل 61 کالای صادراتی است که این تعداد کالا به کشورهای انگلستان، ایتالیا، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، سومالی، عمان، کویت، قطر، سوریه، عراق و افغانستان صادر شده است.
 
اسدی به صادرات دربخش معدن استان همدان اشاره کرد وافزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 48 هزار دلار مواد معدنی از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.
 
انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.