اردبیل؛

طرح جامع توسعه منطقه مغان تدوین می شود

استاندار اردبیل گفت: طرح جامع توسعه منطقه مغان با استفاده از مشاوران و صاحب نظران داخلی و خارجی تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در دیدار بابا داوردان مدیر کل عمرانو زیربنائی سازمان امور عشایر کشور از تدوین طرح جامع توسعه منطقه مغان خبر داد و گفت: در تدوین این طرح که بر ظرفیت های کشاورزی و صنایع تبدیلی با هدف ایجاد ارزشافزودهمحصولات تولیدی استوار است از طراحان، مشاوران و صاحب نظران داخلی و خارجی استفاده می شود.

وی بیان کرد: راه آهن اردبیل به پارس آباد در پیوست بودجه سال آینده قرار گرفته است اما مطالعات آن آغاز نشده است که تلاش می کنیم به هر طرق ممکن اعم ازاختصاصاعتبار از محلاعتبارات آب، کشاورزی و یا اعتبارات استانی نسبت بهشروع مطالعات این پروژه که بندر خشک اصلاندوز هدف اصلی آن خواهد بوداقدام شود.

استاندار اردبیل از آبگیری سد عمارت گرمی در مهرماه سال آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با افتتاح این طرح شاهد تحول عظیم اقتصادی با توسعه بخش کشاورزی و باغی در شهرستان گرمی باشیم.

خدابخش با بیان اینکه نباید تصور کرد که اجرایپروژه های سدسازی و پایابسدهاکه با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاریدولتانجام می گیردو نیزطرح های آبیاری تحت فشارکهبا پرداخت 85 درصد هزینه اجرای آن بصورت بلاعوض از سوی دولتو15 درصد آورده شخصی کشاورزان اجرا می شود صرفا برایافزایش راندمان چند درصدی تولیدات کشاورزی است، بیان کرد: بدون توجه به تغییر الگوی کشت و کاشت محصولاتی با ارزش افزوده بیشترو ایجاد صنایع تبدیلی، تحول عظیم اقتصادی و پیشرفت سریع استان انجام نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هر اقدام توسعه ای در هرنقطه ای از استان مختص به آن منطقه نیست و کمک به توسعه و پیشرفت کل استان استاظهار داشت: از پتانسیل ها و ظرفیت های عمران و توسعه همه شهرستان ها و استعدادهای استان برای پیشرفت استاناردبیل استفاده می کنیم.

خدابخش براجرای کامل یک طرحو پروژه به جایشروع و نیمه تمام ماندن چندین طرح کوچک و بزرگتاکید کرد و گفت: به جای توزیع قطره چکانی اعتبارات که باعث دفن اعتبارات می شود یک پروژه عظیم و مطالعه شده شروع و به اتمام برسد.

وی با اشاره به واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین و فتحعلی به عشایر در طرحساماندهی عشایر استان و ارزش افزوده زمین ها بدلیل اجرای طرح های اقتصادی و موضوع منطقه آزاد، تاکیدکرد: در اجرای طرحساماندهی عشایر، مطالباتعشایر و همه جوانب طرح به دقت بررسی و در نظر گرفته شود.

بابا داوردان مدیر کل عمران وزیرینایی سازمان امور عشایر کشور نیز بررسی مشکلات آب آشامیدنیو واگذاری اراضی به عشایر استان را هدف اصلی سفر خود به استان اردبیل عنوان کرد و افزود: برای اجرای مجتمع آبرسانی احمدلوکه 32 روستا و 19 آبادی و قشلاقات عشایر استان را پوشش خواهد داد مبلغ 7 میلیارد تومان توسط سازمان امور عشایر کشور اختصاص یافته است و قرار است این مجتمع بامشارکت شرکت آب و فاضلاب روستائی استان اوایل سال آینده اجرا شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.