یک متخصص بیماریهای داخلی گفت :شناختن عفونت های تنفسی راهی به سوی سلامتی است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛نظری متخصص بیماریهای داخلی با اشاره به اینکه دستگاه تنفسی به دو بخش فوقانی و تحتانی تقسیم میشود گفت مجاری تنفسی فوقانی به اجزای تنفسی خارج از قفسه سینه گفته می شود .
 
(گلو،بینی،سینوس ها و …) . که متأسفانه این دستگاه به شدت در معرض عفونت قرار دارد؛ به طوری که عفونت مجاری تنفسی فوقانی، جزء شایع ترین عفونت ها میباشد. این عفونت، همراه با سرفه هاییست که به علت مخاط و حساسیت از گلو ناشی میشوند نه از ریه. در ادامه با ما همراه باشید.
 
وی افزود :گرفتگی ،  سردرد ، گلودرد ،سرفه و آبریزش بینی از علایم ونشانه های عفونت دستگاه تنفسی است  .

متخصص بیماریهای داخلی گفت :اکثر عفونت‌های سیستم تنفسی فوقانی به خاطر ویروس‌ها ایجاد شده و به خودیِ خود خوب می‌شود. لازم نیست که بابت آن به پزشک مراجعه کنید .
 
وی افزود: شستشوی سینوس‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای تخلیه مخاطی است که در زمان سرماخوردگی یا عفونت سیستم تنفسی فوقانی باعث دردسر و آزار شما می‌شود از محلول آب‌نمکی استفاده کنید .
 
رطوبت زیاد که توسط دستگاه رطوبت‌ساز در هوا ایجاد می‌شود باعث رقیق شدن مخاط موجود در سر شما خواهد شد. این مسئله باعث می‌شود بتوانید بیشتر بخوابید چرا که مجاری تنفسی‌تان دیگر به هوای خشک حساسیت پیدا نکرده و می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.
 
استراحت کافی به بدن این امکان را می‌دهد تا زودتر التیام پیدا کند. اگر به خوتان زیاد فشار وارد کنید در شرایطی که احساس مطلوب و خوشایندی ندارید باعث می‌شود روند بهبودی‌تان به تأخیر بیافتد. اگرچه واجب نسیت زمانی که دچار عفونت سیستم تنفسی فوقانی هستید سر کار نرفته و در خانه بمانید.
 
 
انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.