تاکید استاندار آذربایجان شرقی تشکیل میز آلمان را در اتاق بازرگانی تبریز ضروری خواند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛استاندار آذربایجان شرقی در همایش تجاری ایران و آلمان در ایالت زاکسن با تاکید بر اینکه تشکیل میز آلمان در اتاق بازرگانی تبریز ضروری دانست گفت:اتاق بازرگانی نیز باید از هرگونه حمایتی از صادرات استان به آلمان و بالعکس واردات تکنولوژی و دانش فنی آلمان دریغ نکند.
دکتر جبارزاده با بیان اینکه اراده بین ۲ دولت ایران و آلمان بسیار با ارزش و قابل ستایش است افزود؛ ما مسولان استان آذربایجان شرقی و ایالت زاکسن از این فرصت پیش آمده حداکثر استفاده را خواهیم کرد.
وی به همکارهای بسیاری در گذشته دور مردم استان آذربایجان شرقی با آلمانی ها اشاره کرد و گفت: تجربیات و دانش های جدید ایالت زاکسن در بخش های مختلف از جمله صنعت خودروسازی،حمل و نقل شهری،خدمات شهری،داروسازی و کشاورزی برای ما قابل استفاده خواهد بود.
سرپرست هیت اقتصادی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه روابط اقتصادی ایران و آلمان نسبت به چند سال اخیر روند رو به رشد داشت تصریح کرد: ایران و آلمان دو کشور توانمند و مستقل هستند و باید جز منافع ملی به چیزی دیگر فکر نکنند.
استاندار آذربایجان شرقی با اعلام اینکه روابط اقتصادی ایران و آلمان از قدیمی ترین روابط اقتصادی در سطح جهان است تاکید کرد نوع ارتباط و نگرش ما و آمریکا به همدیگر نباید بر ارتباطات قدیمی و تنگاتنگ دو کشور اثر بگذارد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در اقتصاد امریکایی ایران فقط باید مواد خام از جمله نفت و گاز را بفروشد و حق ورود به حوزه دانش های جدید و پیشرفت را ندارد تاکید کرد بخش های تجاری و بانک‌های کشور شما و ما باید در روابط کاملا" آزاد و مستقل عمل نمایند.
دکتر جبارزاده آلمان و ایران می‌توانند از نظر اقتصادی نیازهای یکدیگر را تأمین کنند گفت:مسولان کشور ما تراز تجاری ایران و آلمان را برای آینده نزدیک ، ۱۵ میلیارد دلار برنامه ریزی کرده اند که هم باید این رقم افزایش یابد و هم آذربایجان شرقی بخش چشم‌گیری از این ارتباطات را شامل استان خود بکند.

وی در آخر سخنرانی گفت نوع استقبال خوب شما نشان می دهد آذربایجان شرقی و ایالت زاکسن شرکای تجاری خوبی خواهند بود.
وزیر کشاورزی و محیط زیست ایالت زاکسن آلمان هم در این همایش به استقبال گرم و صمیمی مسوولان استان در سفر چند ماه پیش به آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: اکنون این همایش و سفر شما به ایالت ما،نتیجه برخورد خوب شما در آن سفر و شناخت توانمند های بسیار آن استان است.

توماس اشمیت با اشاره به توانمندی‌های ایالت زاکسن در حوزه‌های مختلف از جمله خودروسازی، محیط زیست،کشاورزی،صنایع و معادن و دانشگاه ها گفت:با وجود ۵ کارخانه ماشین سازی،شرکت های بین المللی بزرگ،شرکت های کوچک و متوسط داخلی و تجربه های در زمینه محیط زیست و خدمات شهری این ایالت قلب تپنده آلمان است.
وی با اعلام اینکه مبادلات تجاري دو كشور ۲۵درصد رشد داشته است گفت: مهمترين كالاهاي صادراتي آلمان به ايران بیشتر در حوزه ماشين آلات، كاميون ها و قطعات آنها،توليدات آهني، فولادي و شيميائي است و بیشترین صادرات كشور شما به آلمان مواد غذائي،فرش و نفت بوده است.
در آخر همایش بین اتاق بازرگانی استان آذربایجان شرقی و اتاق بازرگانی ایالت زاکسن سند همکاری امضا شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.