رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: همسریابی "مجازی" دردسرساز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه مدیران سایت‌ها و گروه‌های همسریابی به تمامی اطلاعات شخصی وارد شده توسط کاربر دسترسی دارند، می‌توانند از برخی کاربرها سوءاستفاده کرده و برای آنها ایجاد مشکل کنند.

سرهنگ علی کریمی اظهار کرد: اینترنتی شدن روابط اجتماعی در جامعه امروز ایران بیان کننده این واقعیت است که گفت و گوها و مراودات دوستانه در دنیای مجازی به طرز ناباورانه‌ای در حال تبدیل شدن به فرهنگی پذیرفته شده است. در این زمینه سایت‌ها و گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی تحت عناوین مختلف از جمله همسریابی و دوست یابی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه برای عضویت ویژه در این سایت‌ها و گروه‌ها نیاز به واریز پول به حساب مدیر است، در بیشتر مواقع مدیران کانال و گروه‌ها به تعهدات خود در قبال کاربران عمل نمی‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه مدیران این سایت‌ها و یا گروه‌ها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر (نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس، شماره تماس و...) دسترسی دارند، می‌توانند از برخی کاربرها سوءاستفاده کرده و برای آنها ایجاد مشکل کنند.

کریمی گفت: این مدیران می‌توانند اطلاعات وارده را در اختیار افراد غیرمجاز قرار دهند. همچنین در این سایت‌ها اعضا می‌توانند با جلب اعتماد سایرین اقدام به سوءاستفاده از تصاویر و اطلاعات خصوصی و اخاذی از آنها کنند.

وی به کاربران توصیه کرد: به سایت‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی قرار دارد اعتماد نکرده و اطلاعات خود را وارد نکنند، همچنین در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir  بخش تماس با ما اطلاع دهند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.