زنی فلسطینی که پیش از این به بمب‌گذاری در کنسولگری انگلیس در تل آویو متهم شده بود در خط مقدم جنبش‌های اجتماعی آمریکا ظاهر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی اکسپرس؛ یکی از بانیان راهپیمایی زنان علیه ترامپ، زنی فلسطینی بود که پیش از این، به بمب گذاری در کنسولگری انگلیس در تل آویو متهم شده بود.

"رسمیه یوسف عوده"، یکی از اعضای شناخته شده جبهه مردمی برای آزادی فلسطین است که در سال ۱۹۶۹ به دلیل مشارکت در دو عملیات ضد اسرائیلی در قدس بازداشت و زندانی شد.

دادگاه اسرائیل در سال ۱۹۷۰ عوده را به جرم همکاری با سازمانهای ضداسرائیلی و مشارکت در حملات استشهادی به یک سوپرمارکت (که ۱۱ کشته و زخمی به دنبال داشت) و کنسولگری انگلیس در تل آویو، به حبس ابد محکوم کرد. پس از تحمل ۱۰ سال حبس، او در سال ۱۹۸۰ در جریان مبادله اسرا و بیماری اختلال استرسی آزاد شد و از طریق اردن به آمریکا مهاجرت کرد و پس از ۹ سال زندگی در شیگاکو تابعیت این کشور را به دست آورد.

حضور متهم بمب گذاری در کنسولگری انگلیس در خط مقدم راهپیمایی زنان علیه ترامپ+تصاویر

در سال ۲۰۱۴ رژیم صهیونیستی بار دیگر با پیش کشیدن مشارکت این زن فلسطینی در دو عملیات شهادت طلبانه، از دولت آمریکا خواست او را به اردن بفرستد که علی رغم محرز شدن جرم وی برای مقامات آمریکایی به دلایل مهاجرتی منتفی شد.

در حال حاضر، او با فعالیت در یک موسسه آمریکایی – عربی از جایگاه بالایی در میان فلسطینی‌های ساکن آمریکا برخوردار است.

عوده یکی از فعالان حقوق زنان است و به تازگی مشخص شد وی یکی از سازمان دهندگان راهپیمایی زنان علیه ترامپ بوده است. در اوایل ماه جاری، عوده به همراه ۸ زن دیگر بیانیه‌ای را در روزنامه گاردین به چاپ رساندند.

حضور متهم بمب گذاری در کنسولگری انگلیس در خط مقدم راهپیمایی زنان علیه ترامپ+تصاویر

در بخشی از این بیانیه آمده بود: "از نظر ما، تنها مخالفت با ترامپ و سیاستهای ضد زن و نژادپرستانه وی کافی نیست. بلکه باید حملات پیش روی نئولیبرال‌ها علیه تامین اجتماعی و حقوق کارگران را هدف قرار داد. "

او در ادامه این بیانیه از بانوان خواسته بود در مخالفت با سیاستهای دونالد ترامپ در راهپیمایی بزرگ زنان در ۲۱ ژانویه شرکت کنند.

عوده ۶۲ ساله که با نام‌های "رسمیه استیو" و "رسمیه جوزف استیو" نیز شناخته می‌شود خود را برای راهپیمایی "روز بدون زن" که قرار است ۸ مارس برگزار شود، آماده می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار