شان اسپایسر در نظر دارد برای جلوگیری از درز اطلاعات داخلی کاخ سفید، به صورت تصادفی مکالمات تلفنی کارمندانش را شنود کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت پولیتیکو؛ شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، در نظر دارد برای متوقف کردن روند درز اطلاعات از کاخ سفید به رسانه‌ها به بررسی دقیق رفتار و اقدامات کارمندانش بپردازد. اسپایسر در نظر دارد با همکاری مشاوران حقوقی کاخ سفید از طریق شنود مکالمات تلفنی، از درز اطلاعات جلوگیری کند.
 
تلاش برای جلوگیری از درز اطلاعات در حالی انجام می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هفته گذشته به انتقاد از رسانه ها به دلیل استفاده از منابع نامشخص در کاخ سفید پرداخت و از درز اطلاعات از کاخ سفید ابراز نارضایتی کرد.

هفته گذشته اسپایسر پس از اینکه از درز اطلاعات یک جلسه میان کارمندان کاخ سفید مطلع شد، جلسه ای دیگر با حضور مشاوران حقوقی کاخ سفید تشکیل داد و در آن از کارمندانش خواست تا گوشی هایشان را برای بررسی روی میز قرار دهند.

او در این جلسه به کارمندانش هشدار داد که استفاده از نرم افزارهایی برای ارسال پیام های موقت، که پس از خوانده شدن پاک می شوند، مخالف قوانین است.

بررسی دستگاه های صورت گرفته، شامل تلفن های همراه ارائه شده از سوی کاخ سفید و گوشی های شخصی اشخاص نیز بود. اسپایسر همچنین هشدار داد در صورتی که جلسه بررسی تلفن های همراه به رسانه ها درز پیدا کند، دردسرهای بیشتری ایجاد خواهد شد. این اولین بار نیست که هشدارهای اسپایسر در خصوص درز اطلاعات، درز پیدا کرده است.

تلاش اسپایسر به منظور از بین بردن منبع درز اطلاعات کاخ سفید باعث شده تا رابطه او با کارکنانش به شدت دچار آسیب شود. بر اساس منابع داخلی کاخ سفید، او دائما کارمندانش را به دست داشتن در درز اطلاعات متهم کرده و در جلسات بر سر آنها فریاد می‌زند.

در همین حال دونالد ترامپ نیز با اقدامات اخیر خود، از جمله دروغگو خواندن رسانه ها و منع تعدادی از آنها از حضور در کنفرانس های خبری، باعث شده تا رسانه ها هرچه بیشتر علیه او جبهه‌گیری کنند. ترامپ روز شنبه در ادامه تنش خود با رسانه‌ها اعلام کرد در ضیافت شام خبرنگاران کاخ سفید شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار