یک کارشناس مالیات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح جامع مالیاتی ناکارآمد است

یک کارشناس مالیات با اشاره به اینکه طرح جامع مالیاتی دارای مشکل ساختاری است، گفت: این طرح در مقایسه با کشورهای توسعه یافته، ناکارآمد است.

سیاوش غیبی پور در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص اجرای طرح مالیاتی گفت: این طرح در قالب چندین کارگروه با قوانین و مقررات منطبق شده که فاصله گرفتن از ساختار سنتی و استفاده از نظام جدید در مالیات، نمونه‌ای از این موارد است.

وی با اشاره به اینکه این طرح الگوبرداری از کشورهای توسعه یافته است، ادامه داد: درنظام جامع مالیاتی، موضوع مالیات علی الراس، حذف شده و ثبت سیستمی عملیات درآمدی مودی، جایگزین آن شده زیرا درحال حاضر سازمان مالیات، عملیات درآمدی و هزینه‌ای شرکت‌ها و اشخاص را با یک چک لیست مالیات، کنترل می‌کند.

این کارشناس مالیات در ادامه از هماهنگی بین سیستم بانکی و سیستم مالیاتی که از ویژگی‌های طرح جامع مالیاتی به حساب می‌آید خبر داد و عنوان کرد: این طرح درکشور اجرا شده است و به عبارتی توانسته بخشی از یک ماموریت مالی را در سیستم بانکی، کنترل کند.

غیبی پور در پاسخ به این پرسش که چرا اجرای طرح جامع مالیاتی، طولانی و زمان بر شده است یادآورشد: بخش عظیمی از روش هایی که وجود دارد به تجهیزات ، هزینه و همچنین نیروی انسانی نیازمند است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار