غنی یا فقیر، برخی از کشورها با آلودگی هوا و یا محیط زیست دست به گریبانند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بتازگی نقشه‌ای از میزان آلودگی کشورهای جهان در انگلستان تهیه شده که نشان می‌دهد عربستان، کویت و بحرین مقام‌های اول تا سوم کشورهای مسموم و آلوده برای زندگی را در میان ده کشور دنیا دارند.
 
این کارشناسان برای تهیه نقشه خود داده‌های ۱۳۵ کشور دنیا را از نظر انتشار کربن، سطح آلودگی هوا، و مصرف انرژی مورد بررسی قرار دادند و همراه با آن میزان رویکردشان به انرژی‌های تجدیدپذیر و مرگ و میر مردم به دلیل کیفیت هوا را مد نظر گرفتند. با گردآوری همه رتبه‌ها در هر بخش و در نظر گرفتنن مجموع نتایج، کارشناسان محیط زیست کشورهایی را مشخص کردند که از این نظر، اثر تخریبی بر سلامت عمومی و محیط زیست دارند.
 
 در این نقشه، عربستان با بالاترین میزان آلودگی ثبت شده به عنوان سمی‌ترین کشور در رتبه‌بندی جهانی مشخص شده و کشورهای نفت‌خیز دیگری چون کویت، قطر، بحرین و امارات پس از آن در صدر فهرست قرار دارند. نام ایران هم در میان کشورهایی به چشم می‌خورد که میزان سمیت هوا و آلودگی‌های محیط زیستی در آن بالاست.
 
در عین حال، ۵ کشور جهان هم کمترین میزان آلودگی و سمیت را دارند که همگی در افریقا واقع شده‌اند و کنیا با کمترین میزان تخریب زیست‌محیطی و آلودگی هوا در صدر و سپس تانزانیا، اتیوپی، موزامبیک و کامرون به دنبال آن مشخص شده‌اند.
 
ایران جزو سمی‌ترین کشورهای جهان +عکس
 
ایران جزو سمی‌ترین کشورهای جهان +عکس 
 
ایران جزو سمی‌ترین کشورهای جهان +عکس 
 
ایران جزو سمی‌ترین کشورهای جهان +عکس 
 
ایران جزو سمی‌ترین کشورهای جهان +عکس 
 
منبع:سلامت نیوز
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.