معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار شیراز گفت: 250 تاکسی در شیراز به مدرن‌ترین سیستم تاکسی‌متر هوشمند مجهز می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ناصر شمس معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار شیراز با بیان اینکه مدرن‌ترین سیستم تاکسی‌متر هوشمند کشور برای نخستین بار در شهر شیراز آغاز به کار  کرد افزود: هدف از اجرای این طرح تجهیز تمام ناوگان تاکسیرانی شیراز به سیستم‌های هوشمند ناوبری، محاسبه خودکار و پرداخت کاملاً الکترونیکی کرایه عنوان کرد.


وی ادامه داد: این طرح در سه فاز انجام خواهد شد که به ترتیب در فاز آزمونه 250 دستگاه، در فاز دوم 5 هزار دستگاه و در فاز نهایی مجموع 12 هزار تاکسی ناوگان تاکسیرانی شیراز به این سامانه مجهز می‌شوند.

ناصر شمس تصریح کرد: بر اساس برنامه در فاز نخست، بخشی از تاکسی‌های بیسیم و تاکسی فرودگاه به این سامانه مجهز و به ‌تدریج ناوگان فعال شهر بر اساس اولویت در فازهای بعد تجهیز می‌شوند.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار اظهار کرد: در مدل اقتصادی طرح به نحوی پیش‌بینی‌ شده است که در تجهیز خودروهای تاکسی به سیستم تاکسی‌متر هوشمند از رانندگان هزینه‌ای گرفته نشده و به ‌طور رایگان تجهیزات نصب خواهند شد.
شمس بیان کرد: مهم‌ترین هدف این طرح ساماندهی پرداخت کرایه و محاسبه خودکار آن است.

وی گفت: در این طرح پرداخت شهروندان بر اساس پارامترهای تعریف‌ شده از طریق سامانه مدیریت مرکزی محاسبه و مبلغ کرایه به شکل خودکار دریافت می‌شود.

شمس اضافه کرد: حل مشکل پول خرد، محاسبه کرایه متناسب با مسافت و زمان سفر و کاهش زمان راننده از دیگر مزایای استفاده از سامانه هوشمند تاکسی است.

 وی افزود: در این سامانه در راستای رفاه حال شهروندان و مسافران، امکان همزمان پرداخت کرایه تاکسی در طرح با کارت‌های شهروندی و سایر کارت‌های متصل به شبکه شتاب نیز امکانپذیر شده است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.