رئیس کنگره 2 روزه تاریخ معماری وشهرسازی کشور در ارومیه از تلاش برای انتقال دبیرخانه 2 سالانه تاریخ معماری و شهرسازی کشور به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گفت:آذربایجان غربی از ظرفیت های بالای فرهنگی، تاریخی و گردشگری برخوردار است، افزود: حفاظت مستمر از آثار و ابنیه های تاریخی استان ضروری است.

جلیل جباری افزود: بناهای باقیمانده از گذشتگان در این استان، حاصل دانش بومی معماری است و اگر این بناها حفظ نشوند، شهرها چیزی برای معرفی کردن نخواهند داشت و همه شهرها شبیه هم خواهند بود که در همن جهت آگاه سازی و افزایش دانش فنی کارشناسان و مهندسان از دیگر نتایج مثبت این کنگره است.

رئیس کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خاطرنشان کرد: حفظ و احیای بناهای تاریخی مهمترین گام در جهت احیای هویت شهری است، آذربایجان غربی نخستین استانی بودیم که بدون نیاز به منابع، آمادگی خود را برای برگزاری کنگره اعلام کردیم و شاید تنها کنگره استانی باشد که در آن اساتید سرشناس معماری کشور به عنوان سخنران حضور دارند.

جباری گفت: میزان مشارکت، ثبت نام و ارسال مقالات به کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ارومیه بسیار فراتر از دوره های قبل بود و 218 مقاله به این کنگره ارسال شد که نشانگر توجه ویژه مردم استان به تاریخ معماری و شهرسازی است.

وی افزود: برگزاری این کنگره از لحاظ فرهنگی تبدیل به جریانی می شود تا حفاظت از آثار و ابنیه های تاریخی به صورت مدوام و مستمر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به استقبالی که از این کنگره صورت گرفته است و با توجه به وجود ظرفیت های بالا به دنبال این هستیم تا دبیرخانه 2 سالانه تاریخ معماری و شهرسازی کشور را به این استان انتقال دهیم تا از این طریق زمینه برای فعالیت همه ی پژوهشگران فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از دستگاه هایی که به نوعی در برگزاری این کنگره عوامل اجرای را یاری کردند تقدیر و تشکربعمل آورد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.