امسال در ایام نوروز در سطح بقاع متبرکه استان لرستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده اظهارداشت: این طرح از 28 اسفند ماه آغاز و تا 15 فروردین 96 در حرم 52 امامزاده استان لرستان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه حدود 15 خیمه معرفت در سطح امامزادگان استان برپا می‌شود، افزود: در خیمه‌های معرفت غرفه‌های نماز، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، پاسخ گویی به شبهات، پاسخ گویی به مسائل شرعی و غرفه کودکان راه‌اندازی می‌شود  و بنا شده در چند مکان دیگر استان مانند حریم قلعه فلک الافلاک خیمه معرفت برپا شود.
معاون اوقاف و امور خیریه لرستان عنوان کرد: برای اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان حدود 150 مبلغ دعوت شده است تا در هر خیمه معرفت حدود چهار مبلغ مستقر شود.
وی بیان کرد: هم از آنجا که مقام معظم رهبری می‌فرمایند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در راستا و برای آرامش مردم و تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی در طول سال برنامه های  دینی و فرهنگی  متنوعی را برگزار می‌کند و امسال نیز طرح آرامش بهاری در همین زمینه اجرایی می‌شود.
عباس زاده در رابطه با برنامه‌های اوقاف و امور خیریه لرستان در ایام فاطمیه گفت: امسال برای مراسم های ایام فاطمیه 150 مبلغ به استان لرستان اعزام شد و تا یک روز  پس از این ایام در بقاع امامزادگان استان، مناطق محروم و روستایی به تبلیغ و ترویج فرهنگ فاطمی می‌پردازند.
وی تصریح کرد: امسال برای روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در هر شهرستان در یک امامزاده شاخص ویژه برنامه روز شهادت برگزار می‌شود.
معاون اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه عصر روز شهادت حضرت زهرا (س) همایش رهروان یاس نبوی ( ویژه خواهران) در حرم امامزاده زید بن علی برگزار می‌شود، اظهارداشت: مراسم شام غریبان نیز در حرم امامزادگان دو برادران در شهر خرم‌آباد  برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ق  
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.