وزیر ارشاد با اشاره به فعالیت موفق فروشگاه‌‌های اینترنتی در داخل کشور و اشتغالزایی آنها گفت: روح خلاقیت باعث موفقیت خواهد شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر ارشاد بیان کرد: ما نمی‌توانیم الگوهای جهان را برگزینیم و متاسفانه نتوانستیم به یک وفاق در گزینش و طرح الگو برسیم و با تنوع سلایق روبرو هستیم.

صالحی امیری گفت: نفت ما را به مسیر توسعه نرساند و ما باید در مسیر توسعه انسانی گام برداریم و تا انسان ساخته نشود جامعه ساخته نخواهد شد.

وی اضافه کرد: ما باید الگوی توسعه را از اندیشه خودمان استخراج کنیم و اندیشه امام بنیان توسعه کشور خواهد بود و از این منظر است که می‌توانیم بگوییم چرا با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم.

وزیر ارشاد تاکید کرد: مقوله‌ای به نام فرهنگ و نظام‌های تربیتی و آموزشی معنا پیدا می‌کند و غرب و شرق نیز بر آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

صالحی امیری اضافه کرد: در چنین فضایی ما درگیر حاشیه شدیم و از متن فاصله گرفته‌ایم و این ظلم بزرگ به مردم  ملت است.

وی متذکر شد: ما بجای آنکه به همدلی و همنوایی فکر کنیم و مسئله ما مردم باشد به حاشیه رفتیم و نتیجه حاشیه رفتن رجال سیاسی و فرهنگی و اقتصادی این شده که ما دو مسیر را جدا رفتیم و جامعه به مسیری رفته که نتایجش را می‌بینیم و مسئولان به مسیری دیگر رفته‌اند.

وزیر ارشاد با اشاره به فعالیت موفق فروشگاه‌‌های اینترنتی در داخل کشور و اشتغالزایی آنها گفت: روح خلاقیت باعث موفقیت خواهد شد.

صالحی امیری گفت: در الگوی توسعه تعدادی جوانی خوش فکر با حداقل سرمایه شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کردند و ۸۰ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد شد که کل گردش فولاد را بگیریم به اندازه چند شرکت دانش‌بنیان است و ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و مسیر توسعه را اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: باید ریل توسعه را از آموزش و پرورش آغاز کنیم و ما چون درگیر کارهای سنگین کارهای جاری هستیم مسیر اصلی را فراموش کنیم.

وزیر ارشاد بیان کرد: اگر ما بپذیریم که رسل توسعه را تغییر دهیم شاهد این خواهیم بود که ما همه ظرفیت‌ها را در جهتی قرار خواهیم داد که به توسعه منجر خواهد شد و توسعه تنها به شاخص‌های اقتصادی محدود نمی‌شود.

صالحی امیری اضافه کرد: اقتصاد مقامتی نیازمند گفتمان سازی است و اگر قرار است شعار ملی بماند در تمام بنرها و ادارات وجود دارد اما اگر بنا است در متن اجتماعی اتفاق بیافتد اقتصاد مقاومتی از سطح رسمی عبور کند و به یک نیاز ملی تبدیل شود.

وی گفت: عاشورا یک گفتمان است و چه کسی می‌تواند این گفتمان را از مردم بگیرد و اقتصاد مقاومتی نیز باید به یک گفتمان مردم ایران اسلامی تبدیل شود و در این شرایط است که اقتصاد مقاومتی موفق خواهد شد و اگر اینگونه نشود اقتصاد مقاومتی بجای حل مشکلات مردم برای برخی نام و نان خواهد شد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: برای شکل‌گیری یک اقتصاد درونی و توسعه بومی نیازمند توجه به مردم هستیم و واگذاری همه امور به مردم و متولی‌گری مسئولان یک اصل در اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود و تا زمانی که نگرش توسعه در ایران از سطح دولت به مردم منتقل نشود توسعه شکل نخواهد گرفت.

صالحی امیری بیان کرد: این سطح انتظار از دولت باعث فشار به دولت و دولتمردان و پایین آمدن اشتیاق برای حرکت به مسیر واگذاری تصدی‌گری به مردم خواهد شد.

وی گفت: ما شعار می‌دهیم که باید مسائل را به مردم واگذار کنیم اما همچنان چنگال اقتصاد به دست نهادهای رسمی است در حالی که باید اقتصاد به مردم سپرده شود.

وزیر ارشاد تصریح کرد: در حوزه سیاسی باید به یک وفاق سیاسی برسیم و منازعات سیاسی را کاهش دهیم و در جایی که تخریب و انتقام‌جویی وجود دارد مطمئن باشید که توسعه شکل نمی‌گیرد و وفاق ملی یک نیاز ملی است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.