"هوانگ کیو آهن" با مخالفت با تمدید مهلت تحقیقات علیه "پارک گون-هه"، رئیس جمهور استیضاح شده این کشور اعلام کرد که نتیجه تحقیقات فردا اعلام می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "هوانگ کیو آهن"، رئیس جمهور موقت کره جنوبی مخالفت خود را با تمدید زمان تحقیقات در خصوص فساد "پارک گون-هه" رئیس جمهور استیضاح شده این کشور اعلام کرد. 

سخنگوی هوانگ کیو آهن در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: "این تحقیقات هدف خود را دنبال کرده است و به سود منافع کشور خواهد بود که نتیجه این تحقیقات همانطورکه از پیش تعیین شد، روز سه شنبه اعلام شود. پس از بررسی های زیاد رئیس جمهور موقت کره جنوبی به این نتیجه رسید که برای ثبات کشور بهتر است که زمان تحقیقات تمدید نشود."

پارک گون-هه سال گذشته میلادی به همدستی با دوست نزدیکش "چوی سون سیل" برای اعمال فشار به شرکت های بزرگ به منظور کمک مالی به دو بنیاد خیریه وابسته به خود متهم شد.

این رسوایی به تظاهرات هفتگی مردم کره جنوبی منجر شد و دهها هزار نفر از مردم با برگزاری تظاهرات خواهان کناره گیری "پارک گون-هه" از قدرت شدند.

پارلمان کره جنوبی در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، با تصویب طرح استیضاح پارک گون-هه به عدم کفایت او رأی داد. در نتیجه رئیس جمهور کره جنوبی از سمت خود تعلیق و اختیارات او به نخست وزیر این کشور یعنی "هوانگ کیو آهن" تفویض شد.

همچنین در ادامه تحقیقات مربوط به فساد مالی در کره جنوبی، "لی جائه یونگ"، نایب رئیس شرکت سامسونگ بازداشت شد. وی به پرداخت حدود 40 میلیون دلار رشوه به یکی از دوستان رئیس جمهور کره جنوبی متهم شده است. این درحالیست که پارک گون-هه، چوی سون سیل، لی جائه یونگ و شرکت سامسونگ همه این اتهامات را رد کرده اند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار