باهدف ترویج ورزش مفرح تنیس و همچنین کشف استعدادهای این ورزش، یک هزار مدرسه کشور به تجهیزات رشته تنیس مجهز شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه آئین اختتامیه مسابقات حذفی تنیس مردان کشور در ورزشگاه تختی سمنان گفت: طبق تفاهم‌نامه امضاشده بین فدراسیون تنیس و وزارت آموزش ‌وپرورش، ترویج این رشته ورزشی در مدارس از سال جاری آغاز و تداوم خواهد یافت.

مجید شایسته افزود: تنیس ورزشی است که در کنار مقوله سلامت جسمانی و بعد پرورش استعدادهای قهرمانی، جایگاه ویژه‌ای نیز در سطح دنیا دارد که ترویج این رشته مفرح می‌تواند باعث کشف استعدادهای خوبی در سنین نوجوانی شود.

وی تصریح کرد : فروردین۹۶ در اصفهان پلی‌آف آسیا و اقیانوسیه دیویس کاپ مردان در مرحله دوم با رقابت بین دو تیم ایران و ویتنام پیگیری می‌شود که این بازی برای ما بسیار اهمیت دارد.

رئیس فدراسیون تنیس اظهار داشت : طی سال‌های اخیر با زیرساخت‌های ورزش تنیس در کشور رشدی ۲۵۰درصدی داشته که این امر توانسته به رشد و توسعه رشته تنیس در شهرستان‌ها کمک شایانی کند چراکه تنیس یک‌رشته قدیمی در کشور است که در آغاز انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به آن نشد اما امروز دوباره دوران رشد و توسعه این ورزش فرارسیده است.
وی افزود: در سال‌های اخیر تعداد زمین‌های تنیس کشور دو برابر افزایش‌یافته که این نشان از سرعت توسعه این ورزش در سطح شهرستان‌های ایران اسلامی دارد اما این امر به تنها کفایت نمی‌کند و ما باید به آموزش‌وپرورش نیروی نخبه ورزشی نیز بپردازیم که این رسالت بر دوش مراکز استان‌ها است.

شایسته افزود : ساخت یک زمین تنیس نیز در مجموعه ۱۵ هزارنفری سمنان برای سال آتی پیش‌بینی‌شده که احتمالاً عملیات اجرایی آن به ‌زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.