سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده تا حدودی استاندارد‌ها در خصوص دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی رعایت می‌شود.

رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ضررهای دکل‌های مخابراتی برای سلامتی، اظهار داشت: در خصوص این موضوع بار‌ها بحث هایی مطرح شده و پاسخ روشن ما آن است که هر فناوری به هر صورت عوارضی هم به دنبال دارد.

وی با اشاره با مثالی مبنی بر اینکه عده‌ای معتقدند که دود حاصل از تردد خودرو‌ها عارضه‌ای به شهر تحمیل نمی‌کند، افزود: قطعا این حرف درست نیست، به همین منظور برای مهار از این عوارض باید استانداردهایی را روشن کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه برابر قانون گفته ایم که خودرو‌ها باید استاندارد یورو ۲ تا یورو ۴ را داشته باشند، گفت: همچنین سوخت مصرفی باید استانداردهای لازم را برای خودرو‌ها به دنبال داشته باشد.

تقی پور با بیان اینکه در خصوص دکل ها، آنتن‌های مخابراتی و تشعشات شبکه‌های ارتباطی باید استاندارد‌ها را رعایت کنیم، تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده تا حدودی استاندارد‌ها در خصوص دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی رعایت می‌شود به این منظور که این استاندارد‌ها بسیار چک می‌شوند.

وی ادامه داد: زمانی که اپراتور‌ها اقدام به خرید می‌کنند باید از سازمان تنظیم مقررات مستقر در سازمان ارتباطات برای ثبت سفارش خود (نوع و مدل دستگاه) مجوز بگیرند تا دستگاه مورد نظر و همچنین تشعشات آن نیز استاندارد باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در مرحله دوم ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت تجهیزات و نمونه‌های رسیده دکل‌های مخابراتی در گمرک کشور نمونه برداری و در آزمایشگاه‌ها تست می‌شود.

تقی پور با بیان اینکه تجهیزات توسط سازمان انرژی اتمی نیز بررسی می‌شود، گفت: تمام تجهیزات که از مسیر قانونی وارد کشور می‌شوند، استاندارد هستند و در این خصوص نباید نگرانی داشته باشیم.

وی افزود: در موارد خاصی که تجهیزات دچار خرابی و یا از طریق غیرقانونی وارد کشور می‌شوند باید با متخلفان برخوردهای قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۰۸:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
آنتن موخابرات را تقویت کونید. قدرت اینترنت را تقویت کونید . سیم موخابراتی مخصوص اینترنت برای موخابرات ایران آورید