فرماندار اراک گفت: نظارت بهینه بر اصناف از مصادیق مهم حقوق شهروندی است و باید راهبردهای این حوزه به صورت آگاهانه و هدفمند تقویت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک؛حسین بختیاری فرماندار اراک  در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان اراک افزود: در روزهای پایانی سال و افزایش خریدهای مردم نظارت بر صنوف مختلف امری ضروری است.
وی بیان کرد: نظارت دستگاه های متولی از جمله تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و سایر مسئولان در این راستا باید افزایش یابدو با عمل به وظایف خود، حقوق مردم را پاس دارند.
فرماندار اراک افزود: بسیاری از کسبه قیمت های خود را در روزهای پایانی سال از حد معمول و نسبت به قبل افزایش می دهند که باید در برخورد با این افراد کمترین تخفیف لحاظ نشود.
بختیاری گفت: بحث اعتماد قابل قبول است اما نظارت از اهمیت بیشتری برخوردار است که نباید از آن غفلت شد.
وی با بیان اینکه اقدام و فعالیت میوه فروشان مستقر در مرکز شهر اراک در خیابان امام خمینی (ره)، خیابان قایم مقام و خیابان آموزش و پرورش (مقابل پل خیبر) به هیچ عنوان درست نیست ، گفت: چرا که با وجود نمایه میوه های با کیفیت جنس نازل در اختیار مشتری می گذارند و این رفتار بی حرمتی به مردم است.
فرماندار اراک اضافه کرد: میوه فروشان این مناطق میوه ها را با تقلب و به شکل های مختلف به نمایش انظار عمومی قرار می دهند اما جنس دیگر با کیفیت پائین، خراب و دور ریختنی به فروش می رسانند.
بختیاری اظهار کرد: برابر قانون این کسبه باید میوه ها را به صورت دست چین و بر اساس نرخ دست چین به مردم بفروشند و این قشر باید هر چه سریعتر در چیدمان مغازه های خود تغییراتی ایجاد کنند.
وی گفت: نظارت بر تبلیغات حراجی ها و تخفیف های نوروزی نیز از دیگر ضروریات است زیرا برخی افراد از این راه از مردم کلاهبرداری می کنند که توجه به این مهم نیز ضروری است.
فرماندار اراک افزود: فرهنگ سازی در خصوص حقوق شهروندی شمار زیادی از تنش های موجود در جامعه را کاهش می دهد.
دکتر بختیاری بیان کرد: مردم باید حقوق خود را در بخش های مختلف بدانند و آن را دنبال کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اراک نیز در این نشست گفت: فعالیت نانوایی های اراک باید رصد و نظارت جدی شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.