مدیرعامل شرکت حمل و نقل رجا گفت: 660 واگن برای جابجایی مطلوب مسافران در خط ریلی در نظر گرفته شده است.

860 واگن به سیستم حمل ونقل ریلی اضافه شد به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رجبی مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای ایام نوروز 96 اعلام کرد: 51 درصد از جابجایی های مسافران در بخش ریلی به این شرکت تعلق دارد که البته درحال حاضر حدود 9 شرکت در کنار ما رقابت می کنند.
 
وی در ادامه افزود:همچنین باتوجه به اینکه ایمنی و آسایش دو ویژگی حائز اهمیت مسافران است،در این خصوص برای ایام نوروز تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای نوروز اظهار داشت: حدود 300 واحد با توجه به فرسودگی و نیاز به تعمیر از خدمات رسانی حذف شدند تا اقدامات لازم انجام شود. البته 860 واگن که 660 عدد آن برای مسافربری و بقیه برای پشتیبانی است در خط حمل و نقل ریلی مورد استفاده قرار دارند.
 
رجبی بیان کرد: با توجه به اینکه حدود 850 میلیون جابجایی مسافر در سال صورت می گیرد، عدم توسعه شبکه ریلی در سال های اخیر موجب شد تا حدود 2 درصد از این مقدار مسافر به بخش ریلی شرکت رجا تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه حدود 1 میلیون صندلی برای مسیر های رفت و برگشت در ایام نوروز آماده شده، ادامه داد: 220 هزار صندلی تاکنون توسط مردم خریداری شده که 61 درصد از مسافران حضوری و بقیه افراد هم به صورت اینترنتی و تلفنی بلیت های خود را خریداری کرده اند.

ورود 120 واگن تولید داخل به ناوگان ریلی


رجبی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان ریلی تصریح کرد: نوسازی ناوگان ریلی با ورود 120 واگن داخلی و 250 واگن از 9 شرکت خارجی در قالب یک کنسرسیوم که تولیداتشان را در داخل کشور انجام  می دهند نیز تا شهریور سال آتی در دستور قرار گرفته است.

وی همچنین در ادامه افزود: باتوجه به مشکلات تحریم ها و برخی مسائل دیگر، بحث تعمیر ترنست ها در سال های قبل با مشکل مواجه بوده که این اواخر برنامه ها و تمهیداتی در این زمینه با تعامل با شرکت های خارجی در نظر گرفته شده تا وضعیت این بخش را هم به سمت بهبودی سوق دهد.
 
رجبی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  مبنی بر کمبود و افزایش بلیت برای سفر های نوروزی اظهار داشت: محدودیت هایی برای بلیط برخی استان ها مثل خراسان و خوزستان وجود دارد اما هیچ گونه افزایش قیمت نه برای نوروز و نه در سال آینده وجود نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد گشایش های حاصل پس از برجام در حوزه صنعت ریلی گفت: تجهیزات ترندست ها یکی از مقولاتی بود که برای واردات آنها بامشکل مواجه بودیم که پس از برجام تاحدودی این مشکل رفع شد و همچنین فرصت مناسبی فراهم شده تا همکاری‌ها با شرکت‌ها و برندهای معتبر جهانی توسعه یابد تا ضمن نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی انتقال تکنولوژی صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار