رئیس اداره بهزیستی هندیجان گفت: امروزه دشمنان نظام اسلامی از طریق جنگ نرم قصد ضربه زدن به سرمایه‌های اصلی انقلاب که قشر جوان ما است را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز، ماشاءالله مکتوفتی، رئیس اداره بهزیستی هندیجان اظهار کرد: در زمینه پیشگیری از اعتیاد و آگاه‌سازی نسل جوان و نوجوان شهرستان فعالیت‌های بسیار خوبی از طریق مجموعه اداره بهزیستی صورت گرفته است.

وی افزود: برای مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از اعتیاد جوانان و دیگر اقشار جامعه باید از تمام توان خودمان استفاده کنیم، چرا که با کوچک‌ترین غفلت و کوتاهی دشمن ضربه خود را وارد می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان تصریح کرد: امروزه دشمنان نظام اسلامی با مأیوس شدن از جنگ نظامی، از طریق جنگ نرم قصد ضربه زدن به سرمایه‌های اصلی انقلاب که همان قشر جوان ما است را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مکتوفی بیان داشت: اداره بهزیستی هندیجان به کمک دیگر ادارات، سازمان‌های دولتی و مردم‌نهاد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های توجیهی تا حدود زیادی در زمینه پیشگیری موفق عمل کرده، اما با توجه به تنوع مواد مخدر مثل مواد سنتی و صنعتی ،قرص‌های اعتیادآور کار ما تا حدودی پیچیده‌تر شده و فعالیت بیشتر در زمینه مبارزه همه‌جانبه و بسیج نیروها و امکانات برای حل این معضل اجتماعی را می‌طلبد.

این مسؤول یادآوری کرد: ما امسال با برگزاری کلاس‌های آموزشی، ورزش صبحگاهی در طول هفته، توزیع بسته‌های آموزشی و جلسات با ادارات مرتبط با مبارزه با امر اعتیاد در سطح شهرستان و بخش‌های تابعه، خانواده‌ها را نسبت به این خطر بزرگ و مرگ خاموش که در کمین جوانان است آگاه می‌کنیم.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان در ادامه به برگزاری کلاس‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با اعتباری بالغ بر 13 میلیون ریال شامل 10 دوره آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش فرزند پروری و کارگاه آموزشی ویژه مربیان اشاره کرد و افزود: تمامی این فعالیت‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.

وی همچنین به فعالیت حوزه پیشگیری از معلولیت اشاره کرد و گفت: با توجه به این که معلولیت یکی از معضلاتی است که خانواده‌ها را متحمل هزینه‌های سنگینی می‌کند، بنابراین برای پیشگیری از معلولیت باید قدم‌های اساسی در جامعه برداشته شود.

مکتوفی خاطرنشان کرد: بر این اساس با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها در شش ماه اول سال و در نیمه دوم در سطح مدارس جمعا برای 700 نفر با صرف اعتباری بالغ بر 27 میلیون ریال اقدام به برگزاری دوره شد که باز هم برای نتیجه گرفتن نیاز به فعالیت بیشتری وجود دارد.

وی در پایان از همکاری و مساعدت فرماندار، امام جمعه، نیروی انتظامی، ناحیه مقاومت بسیج، اداره آموزش و پرورش و دیگر ادارات و سازمان‌هایی که اداره بهزیستی را در اجرای برنامه‌ها یاری کردند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.