دومین اجلاسیه استانی نماز در گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ امام جمعه گرگان امروز در دومین اجلاسیه نماز گلستان گفت: همه دلبستگی ها برای انسان ذلت و خواری و فساد به همراه می آورد و فقط دلبستگی به خداوند انسان را نجات می دهد و پاک و مطهر خواهد کرد.

آیت الله نورمفیدی افزود:تمام دنیا مبتلا به آسیب های اجتماعی هستند و ریشه همه آسیب های اجتماعی بشر هم دلبستگی به قدرت ثروت و شهوت است.

وی ادامه داد: ادیان آسمانی و پیامبران بزرگ الهی یکی از مسئولیت های بسیار مهم شان این بود که جوامع را از این آسیب ها نجات دهند و جامعه را سلامت و مطهر کنند.

آیت الله نورمفیدی گفت: این نماز است که می تواند مقابل فحشا و منکرات و آسیبهای اجتماعی را بگیرد.

امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: این اجلاسیه آغازی برای امور فرهنگی است و باید برای تحقق نماز و ذکر خدا برنامه ریزی علمی داشته باشیم تا آثار و برکات آن نمایان شود.

حجت الاسلام ترابی افزود: نماز هدیه الهی در شب معراج به پیامبر (ص) بود که انسان بتواند با برپایی نماز به خدا نزدیک تر شد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس هم در ادامه گفت: با اقامه نماز بین انسان و خداوند یک تعهد مستحکم بسته می شود اما متاسفانه حب دنیا و ضعف ایمان باعث سستی انسان می شود.

آخوند نوری زاد اضافه کرد: نماز نشانه عبودیت و بندگی در مقابل خداوند است و انسان با برپایی نماز در محضر خداوند با خدا مناجات می کند.

وی گفت: باید تلاش کنیم در قبال احکام الهی و نماز کوتاهی نداشته باشیم تا سرافراز شویم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.